• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen.als met 2 datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965Peter

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Berichten
197
Beste allen,

ik ben aan het puzzelen met het volgende probleem. Ik heb de opdracht gekregen om een jaaroverzicht te creëren met daarin de openstaande offertes. Nu is er slechts een registratiedatum en een winst/verlies datum bekend. De tijd tussen de registratie en het winnen van de offerte is de tijd dat de offerte open staat. Het is dus ook de bedoeling dat een offerte die 3 maanden open staat ook 3 maal geteld wordt. Op de een of andere manier krijg ik de formule niet aan de praat. Ik heb een voorbeeldbestandje met het jaaroverzicht en een paar voorbeeldgegevens toegevoegd.

Alvast erg bedankt voor de tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,
Peter
 

Bijlagen

  • Voorbeeld datum range tellen.xlsx
    9 KB · Weergaven: 23
Een heel eind op pad... Een ding ontbreekt nog in het voorbeeld, en dat is (handmatig) ingevuld de gewenste uitkomsten voor de verschillende maanden. Situatie "einde op 1-februari" bijvoorbeeld. Telt dit mee voor febuari? of "Begin 1-3/Eind 31-3". Telt dit mee voor maart? Dus: wanneer wel tellen, wanneer niet... beetje onduidelijk nog.

De formule zal zoiets worden als:
Code:
=AANTALLEN.ALS($B$2:$B$8;"<="&$G2;$C$2:$C$8;">="&LAATSTE.DAG(G$2;0))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan