• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dashboard Grafieken Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Berichten
88
Ik probeer de vraag zo goed mogelijk te stellen.

Had een dashboard gemaakt met grafieken. (uitrukgegevens brandweer)

Wat ik gemaakt had.!
Een tadblad met een hele lange lijst aan gegevens daar een draaitabel van gemaakt.
Diversen tabbladen (12) met 1 grafiek erop om per grafiek de juiste selectie te kunnen maken.
Een tabblad met grafieken (dashboard) met wat slicer's erop. (werkt super, vooral met de slicer's om nog extra filters toe te passen)

De vraag:
Nu haal ik de gegevens weg. (die hele lange lijst) en zet er een nieuwe dataset erin, en druk op vernieuwen.
Tot mij verbazing blijven alle grafieken leeg.

Wat doe ik verkeerd??


edit
Of is het slim om een los bestand te koppelen. aan het dashboard?
 
Laatst bewerkt:
Doe er vooral een voorbeeldje bij, want dit werkt zo natuurlijk niet. We hebben geen idee wat je aan het doen bent. Grafieken op basis van draaitabellen moeten ververst worden als de gegevensbron verandert, maar dit: Nu haal ik de gegevens weg. (die hele lange lijst) en zet er een nieuwe dataset erin kun je op heel wat manieren uitleggen en uitvoeren...
 
Ik doe iets soortgelijks maar verwijder nooit de oude dataset.
Doe je dat wel dan verlies je de koppelingen naar die dataset en werkt je document niet meer.
Wat ik doe is de nieuwe dataset over de oude heen kopiëren.
Daarmee blijven de koppelingen gehandhaafd.

Rob
 
Doe er vooral een voorbeeldje bij, want dit werkt zo natuurlijk niet. We hebben geen idee wat je aan het doen bent. Grafieken op basis van draaitabellen moeten ververst worden als de gegevensbron verandert, maar dit: Nu haal ik de gegevens weg. (die hele lange lijst) en zet er een nieuwe dataset erin kun je op heel wat manieren uitleggen en uitvoeren...

OctaFish
op 1 tabblad staan uitruk gegevens van de hele regio en die lijst wil ik vervangen dus oude gegevens weg en nieuwe gegevens erin. kan niet bestand op het forum plaatsen omdat dat er hoop persoonlijke gegevens zijn. adres gegevens en meldingen. zou wel hele kolomen weg kunnen halen maar dan werken een aantal grafieken niet meer. wil best via PB doen.

Severijns
Heb oude bestand gepakt en nogmaals geprobeerd op de manier hoe jij dat doet. en JA dat werkt.
Maar toch een vraag. je zou bij zoiets toch de koppelingen bij moeten kunnen werken.?? (dan moet je zeker alle grafieken de koppelingen moeten veranderen.?)
 
Fijn om te horen dat het werkt.
Over jouw vraag met betrekking to het bijwerken durf ik zonder voorbeeldbestand even niets te roepen.
Kun je zoiets geanonimiseerd aanleveren?
Dat maakt het beantwoorden echt een stuk eenvoudiger.
 
Gebruiken een echte tabel. (listobject) Maak alleen de tabelrijen leeg (verwijderen) en kopieer de nieuwe data in de tabel. Als de draaitabel gekoppeld is aan deze tabel dan zal het verversen wel goed gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan