rapporten opslaan als pdf in een macro en per klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

meetsysteem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
2
Goede dag ik ben op zoek naar de oplossing voor een probleeem met access 2010 .
Wanneer ik een rapport maak voor alle klanten met de producten die ze gehad hebben kan ik dit alleen opslaan als een groot rapport( van alle klanten en niet per klant) nu weet ik als je een criteria [klantnaam] opgeeft in de query kan dit maar ook alleen maar per klant. is het mogelijk om vanuit 1 rapport meerdere [klantnaam] pdf's te maken en evt ook gelijk in een bijlage in een e-mail te zetten?
Vriendelijke groet Bert
 
Welkom bij HelpMij :). Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik vermoed dat je per klant een rapport wilt versturen met de gegevens van die specifieke klant. Het antwoord is dan: ja, dat kan. Je zult dan een procedure moeten hebben die de geselecteerde klanten stuk voor stuk afgaat, en per klant dan het persoonlijke rapport mailt. Dat roept dan gelijk de vraag op, of die mail helemaal gepersonifieerd moet worden, en dan met name de rapportnaam. En of je dat rapport ook bewaard wilt hebben per klant.
 
procedure

Bedankt voor de reactie.
Met"procedure" bedoelt u dat er geprogrammerd dient te worden? en inderdaad dient de pdf per klant en met de klantnaam als titel opgeslagen te worden .kan ik voorbeelden van zo'n procedure vinden?
vriendelijke groet Bert
 
Je zult inderdaad moeten programmeren, vandaar het woord 'procedure'. Voorbeelden van deze techniek staan er volop in het forum, want deze vraag komt vaker voorbij :). Daarbij vind je ook nog eens twee smaken: mailen via de standaard mailfunctie (SendObject) en mailen via Outlook. Dat laatste biedt veel meer mogelijkheden, ook qua naamgeving van je rapport/pdf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan