Vreemd gedrag van een nieuwe Lenovo Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo mensen.

Ik ben (was) een nieuwe Laptop van een vriend van me aan het "klaarmaken"

Maar omdat we graag een ander besturings systeem er op hadden zitten , heb ik Win10 Professional geinstalleerd. Wat overigens zeer traag verliep

Het type Laptop is een Lenovo IdeaPad S145 met een AMD A9 processor en 4GB intern geheugen.

Maar nu komt het:

Als ik een programma wil installeren krijg ik protest van de Laptop.

Die te installeren programma eerst wil opslaan in een veilige omgeving <-- En dát herken ik dus niet.

Is die methode niet te omzeilen, zodat di laptop gewoon elk programma wat ik voorschotel gewoon installeert?

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Bedoel je dat die het setup-bestand niet direct wil uitvoeren maar eerst opslaan op het bureaublad? Dat lijkt mij zeer verstandig. Kun je de download eerst scannen.

Is die methode niet te omzeilen, zodat di laptop gewoon elk programma wat ik voorschotel gewoon installeert?
Zeer onverstandig, immers downloads moeten eerst gescand en veilig bevonden worden.
 
Hallo Senso,

Als je bedoeld, dat als je een programma (wilt) installeren vanaf een USB-Stickie, dan is dat hetzelfde fenomeen

Het is voor mij, een volstrekt onbekend verschijnsel. Wat gebeurd er dan verder met dat te installeren programma, en waar wordt het neergezet?

En is het gewoon daarna te gebruiken?

In een artikel hierover las ik namelijk dat desbetreffend programma EERST gechequed moet worden op onregelmatigheden.
Zou het kunnen dat als je eerst een goed virus programma zoals Eset installeerd, desbetreffend programma daarna gewoon geinstalleerd en gebruikt kan worden ??
 
Laatst bewerkt:
Die het te installeren programma eerst wil opslaan in een veilige omgeving <-- En dát herken ik dus niet.

Dat herken ik dus ook niet. Wie komt dan met die vraag? Screenshot? Normaal komt de vraag > Uitvoeren of Opslaan (als) en dan is het geen probleem. De beveiliging controleert het uitvoeren en/of het op te slaan bestand. Dat is alles.
Wat gebeurd er dan verder met dat te installeren programma, en waar wordt het neergezet? En is het gewoon daarna te gebruiken?

Dat zijn allemaal vragen die je kunt mogelijk kunt beantwoorden als je op OK drukt. Een total security programma is heden een vereiste en zal dan moeten ingrijpen als het installatiebestand/programma besmet is.
 
Maar omdat we graag een ander besturings systeem er op hadden zitten , heb ik Win10 Professional geinstalleerd. Wat overigens zeer traag verliep
Het type Laptop is een Lenovo IdeaPad S145 met een AMD A9 processor en 4GB intern geheugen.

. . . . knip . . . . .

Als ik een programma wil installeren krijg ik protest van de Laptop.
Die te installeren programma eerst wil opslaan in een veilige omgeving <-- En dát herken ik dus niet.

Lenovo IdeaPad S145 met een AMD A9 processor wordt ‘origineel’ geleverd met Windows 10 S modus.

Wat is Windows 10 S.

Windows 10 S is speciaal ontwikkeld voor computers die met lage hardware-eisen draaien. Dit zijn over het algemeen vaak laag geprijsde laptops. Met Windows 10 S kun je alleen apps uit de Windows Store installeren, zoals Word en Excel. Je kunt dus geen programma's of applicaties die niet in de Windows Store staan installeren. Het is ook niet mogelijk om een andere internetbrowser, zoals Chrome te gebruiken dan Internet Explorer. Windows 10 S kan geïntegreerd worden met OneDrive waardoor je je bestanden gemakkelijk in de cloud kunt opslaan.


Is die methode niet te omzeilen, zodat di laptop gewoon elk programma wat ik voorschotel gewoon installeert?
Hoogstwaarschijnlijk neen.
 
De eigenaar heeft zichzelf overduidelijk niet juist / voldoende geïnformeerd dan wel laten voorlichten vóór de aanschaf van deze budget laptop, dat mag duidelijk zijn.
De AMD A-serie APU's staan alom bekend voor het feit dat ze onvoorstelbaar traag zijn, zoiets moet je, zelfs voor huis-, tuin- en keukengebruik, niet willen.
Tel daarbij op de beperkingen die Win 10 S met zich mee brengt zoals door @ iEscape aangegeven, dan maak je een keuze puur op budget zonder oog voor het gebruiksgemak / plezier.
En wie zich brandt moet op de blaren zitten, dat blijkt nu.
 
Idd met 1GB L2 RAM zit je niet best.

Via internet gekocht?
Terugsturen...


Ik heb een 2e handse laptop al ruim een jaar met een i5 -3320M en die doet het supersnel met Win 10 Pro.
Vergelijk de CPU daarvan maar eens met die A9.
http://www.cpu-world.com/Compare/66...0_vs_Intel_Core_i5_Mobile_i5-3320M_(PGA).html
Heb er wel 12GB RAM inzitten, heb er incl extra RAM en win10 en 90 dagen garantie en een docking station ca 300 euro voor betaald.
Een super sterke ex zakelijke Dell E6330.
Heb er geen moment spijt van gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan