Hulp openen van sommige applicaties/programma's oude HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiscool

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2019
Berichten
5
Beste allemaal,

Ik heb van mijn broer een nieuwe SSD Gekregen voor in mijn pc. Hiervoor had ik één HDD in gebruik.
Momenteel zit er dus een HDD en een SSD in mijn kast.

Op mijn HDD staat Windows 7 en op de nieuwe SSD heb ik inmiddels ook een nieuwe Windows 7 geïnstalleerd.

Mijn broer heeft geadviseerd om op de SSD een nieuwe Windows te installeren, aangezien ik gelijktijdig ben overgestapt van een AMD processor naar een Intel.
Hij zei namelijk dat dit conflicten zou kunnen opleveren.
De SSD heb ik momenteel ingesteld als mijn eerste boot device. (misschien wel handige informatie)

Nu heb ik problemen met het openen van bepaalde programma's/applicaties (zoals o.a. Malwarebytes, Fruity Loops) vanaf mijn HDD omdat ik een error code krijg of een .dll blijk te missen.
Het liefst installeer ik niets opnieuw, aangezien alles op de HDD zou moeten werken en het me veel tijd en moeite zou kosten om alles weer hetzelfde als voorheen te krijgen.

Hoe kan ik zorgen dat ik mijn programma's op de HDD werkend krijg, zonder ze opnieuw te moeten installeren?

Zelf verwacht ik (aangezien Malwarebytes zegt dat hij de service niet kan runnen) dat ik de registery & services van mijn Windows van de HDD mis op mijn SSD. Kan dit kloppen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Groeten!
 
Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png



Log 2:
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • autorunstxt.png

    • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op AutoRuns.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen

    attachment.php

    paperclip.png
 
Zo zou ik het niet gedaan hebben. Ik denk dat je de oude HDD helemaal had moeten overzetten/migreren naar de nieuwe SSD en de HDD voor dataopslag verder kunt gebruiken. Afhankelijk van de snelheid van de processor/RAM gaat installeren op een SSD vrij snel.
 
En neem aan ook een nieuw moederbord?

Programma's die op de HHD staan hoeven soms niet te werken indien daarvoor het register wordt geraadpleegd en daar staat er niets erover in, programma opnieuw installeren en verwijzen naar de plaats waar die nu staat kan.

Zou tevens de boel upgraden naar W10, is nog gratis schijnt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
 
Zo zou ik het niet gedaan hebben. Ik denk dat je de oude HDD helemaal had moeten overzetten/migreren naar de nieuwe SSD en de HDD voor dataopslag verder kunt gebruiken. Afhankelijk van de snelheid van de processor/RAM gaat installeren op een SSD vrij snel.

Bedankt voor je reactie, Echter was dit helaas niet mogelijk aangezien de SSD 500GB is en de HDD 1TB (zit zo goed als helemaal vol, dus dat zou niet passen op de SSD.)
Daarnaast hou ik het liefst mijn SSD enkel voor Windows momenteel.
 
En neem aan ook een nieuw moederbord?

Programma's die op de HHD staan hoeven soms niet te werken indien daarvoor het register wordt geraadpleegd en daar staat er niets erover in, programma opnieuw installeren en verwijzen naar de plaats waar die nu staat kan.

Zou tevens de boel upgraden naar W10, is nog gratis schijnt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Toevallig ben ik juist gisteren terug gegaan van Win10 naar Win7. Mijn netwerk adapter is niet compatible met W10, daarnaast vind ik Windows 10 niet prettig werken.
 
Dag iedereen,

Inmiddels opgelost door programma's toch opnieuw te installeren op de HDD, zodat de register bestanden alsnog werden aangemaakt. Mijn belangrijkste programma's op de HDD werken dus weer.
Bedankt voor jullie tijd!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan