• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongebruikte Varilable vinden in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi

Hoe kan ik op een snelle manier zie of er in een bepaalde module gedetineerde variabele staan die niet worden gebruikt.
Wat ik al gevonden heb op internet is:
Alle variabele als commentaar weergeven en dan één voor een uit commentaar halen.
Maar dit veel te veel werk zijn. Want die sub word aangesproken via een menu in het Lint en als de code onderbroken word dan werkt het lint ook niet meer.
Dus gevolg programma bewaren afsluiten en terug opstarten volgende variabele uit commentaar en terug gans het verhaal herhalen. Zal zeker 15 à30 min duren.
Moet veel sneller kunnen.
 
Volgens mij kun je vrij simpel met F8 door je code scrollen, heeft niets met je lint te maken
 
ja dat kan maar dan weet ik nog niet of die variabele gebruikt word of niet.
En die bewuste functie word aan geroepen via een andere sub die bestuurd word via het lint. Kan er met f8 niet doorlopen
 
Zet bij menu Beeld in de VBE de 'venster lokale variabelen' aan.

Zet met F9 of tik met de muis links een onderbrekingspunt op de eerste rij van je code. 'Sub hup()'.
Misschien nog beter op 'End Sub'.
In het scherm zie je of ze leeg blijven of in het typevak de type die de variabele krijgt.
 
Kopieer je code naar NotePad++ en zet de cursor in de variabele naam. Je ziet gelijk of de naam nog voorkomt in de code, want die kleurt dan op. Geldt overigens voor elk woord dat je selecteert, maar je ziet dus in één oogopslag of een naam gebruikt wordt of niet.
 
In je code staat "End Sub"

Links van End Sub heb je een verticale streep, tik daar met de muis tot End Sub van kleur veranderd (Ik denk bruin).
Er staat ook een bruine stip links van die lijn.
Sluit de VBE.

In het lint klik je op je knop.
De rest volgt vanzelf.
 
Die zit zo nu en dan vast volgens mij.
 
ja dat kan maar dan weet ik nog niet of die variabele gebruikt word of niet.
En die bewuste functie word aan geroepen via een andere sub die bestuurd word via het lint. Kan er met f8 niet doorlopen


Wanneer ik met mijn F8 begin aan een sub, kan ik gewoon door de gehele procedure lopen inclusie externe subs, verder zoals HSV zegt om te zien of er waarden worden toegekend aan bepaalde variabelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan