Wazige voorbeeld foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

hodefa96

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
25
Beste mensen,

Kunnen jullie mij bij het volgende helpen?

Bij het uitlezen van een fotocamera. die dagelijks meerdere malen wordt gebruikt en aangesloten wordt. Krijg ik wazige foto's te zien in de preview venster. Zodra ik de foto zelf open is hij gewoon scherp. Zodra direct het sd kaartje in de computer wordt gestopt hebben we dit probleem niet. Heeft er iemand tips?

wazige foto's.PNG

Groetjes
 
Heeft er iemand tips?
Nooit je camera aansluiten op een computer, maar altijd de stick gebruiken. Is altijd sneller, en je previews zijn dus ook beter. Maar de snelheidswinst lijkt mij al meer dan voldoende als argument.
 
@OctaFish Bedankt voor jou tip. Dit is geen optie omdat de camera constant wordt gebruikt. Om defecte producten te fotograferen voor garantie. Is de resolutie niet aanpasbaar?
 
Als je de camera aan een pc kan hangen, kun je de SD er toch ook even uithalen? Of gebruik je een kabel van 20m? :). Om wat voor camera gaat het dan? Zoals ik al min of meer aangaf: ik doe dat dus nooit, een camera via de kabel aan een pc hangen. Zou ik thuis eerst moeten testen. Maar sowieso is het echt veel sneller qua overdracht als je rechtstreeks vanaf de SD kaart inleest.
 
Het gaat om iemand van mijn werk. Die werkt op de garantie afdeling. Die gene maakt zowat heel de dag foto's van apparatuur (melkrobots) Kabel is makkelijker in dit geval.
 
Nogmaals: waarom is dat makkelijker? Is het echt sneller/makkelijker om een kabel aan te sluiten op een camera en de andere kant op de pc, dan om een klepje te openen, kaart er uit te halen en de kaart in de pc te schuiven? Laat dat 0,6 seconde trager zijn (SD kaart optie), dan nog win je die tijd 100-voudig terug doordat het opzoeken sneller gaat, en het overzetten al helemaal. Kwestie van iets andere werkwijze introduceren. Wat doen jullie daar moeilijk over :).
 
Bedankt voor jou antwoord. Maar dat is niet het antwoord dat ik zocht. Voor mij is het geen probleem om het klepje open te maken. Maar meneer waar om het gaat is een man van circa 63 jaar. Die moeite heeft met veranderingen.
 
Wat ik niet begrijp is dat gezien de Eigenschappen van de afbeelding(en) de preview zo slecht is. Is dat dan gewoon Windows Verkenner? Ander programma? Waarom dan niet openen en met pijltjestoets bladeren of twee vensters openen (in nieuw venster openen)? Twee beeldschermen is ook een mogelijkheid. Die man kan wel 63 jaar zijn, maar veranderen moeten we allemaal. En goede ideeën opdat zaken sneller en beter gaan stimuleren we altijd op Helpmij.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook 63 dus ik snap precies wat-ie bedoelt :). (Niet dus, flauwekul in mijn ogen. Werkprocedures veranderen nu eenmaal regelmatig)
 
Heeft het niets te maken met de "thumbnails", de kleine voorbeeldafbeeldingen.
Google eens "explorer images thumbnail blurry".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan