Windows Server 300GB data naar cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet goed hoe ik je vraag moet interpreteren? Wat ik wil zeggen is dat:
De bron / opslag van de bestanden is op SharePoint, die achterliggend de technologie deelt met OneDrive. Voor de gebruiker zijn dus zowel SharePoint als OneDrive bruikbaar om de bestanden te benaderen.

OneDrive downloadt de bestanden naar de lokale computer maar standaard alleen die bestanden die je vaak gebruikt. Gebruik je de bestanden niet - of niet meer - dan worden ze niet gedownload en zijn ze "on-demand" beschikbaar. Dat houdt in dat wanneer je een bestand opent, het op dat moment pas wordt gedownload.

Je kunt dit gedrag beïnvloeden door bestanden uitsluitend on-demand beschikbaar te laten zijn (nooit downloaden en bewaren) of altijd offline beschikbaar te laten zijn (altijd downloaden, ongeacht gebruik)..
Samengevat: alleen de gedownloade bestanden zijn DE backup dan toch?
Tis een keuze maar niet de mijne als ik het goed lees wat je hier boven schrijft.
Het hebben van Onedrive staat imho niet synoniem voor het hebben van een backup van alles.
 
@Eagle Creek het is gelukt! En werkt prima op de manier hoe je duidelijk hebt uitgelegd.
Nogmaals.. bedankt!
 
Samengevat: alleen de gedownloade bestanden zijn DE backup dan toch?
Tis een keuze maar niet de mijne als ik het goed lees wat je hier boven schrijft.
Het hebben van Onedrive staat imho niet synoniem voor het hebben van een backup van alles.

Dat ligt aan wat je verstaat onder back-up. De bestanden staan op de servers van Microsoft. Zij maken een back-up. Én houden van alle bestanden geschiedenis bij. De clients die deze bestanden downloaden (en dan deels downloaden vanwege het eerder beschreven "Files On-Demand") zijn hier geen back-up voor. Máar clients in een traditionele server-client-oplossing zijn ook geen back-up voor een fileserver. Wil je dus naast je opslag bij Microsoft nog een volledige back-up van álle bestanden, zul je aanvullende maatregelen moeten treffen. Net zoals je dat moest bij een fileserver. Je kunt ook wel inschakelen dat alle bestanden worden gedownload maar dan nog is OneDrive nooit bestemd geweest als back-up voor lokale bestanden en ga je dan het doel voorbij.

@Eagle Creek het is gelukt! En werkt prima op de manier hoe je duidelijk hebt uitgelegd.
Nogmaals.. bedankt!
Graag gedaan :).

Hier nog een interessant artikel: https://support.office.com/nl-nl/ar...971-b321-7092438fb38e?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
 
Dat ligt aan wat je verstaat onder back-up. De bestanden staan op de servers van Microsoft. Zij maken een back-up. Én houden van alle bestanden geschiedenis bij. De clients die deze bestanden downloaden (en dan deels downloaden vanwege het eerder beschreven "Files On-Demand") zijn hier geen back-up voor. Máar clients in een traditionele server-client-oplossing zijn ook geen back-up voor een fileserver. Wil je dus naast je opslag bij Microsoft nog een volledige back-up van álle bestanden, zul je aanvullende maatregelen moeten treffen. Net zoals je dat moest bij een fileserver. Je kunt ook wel inschakelen dat alle bestanden worden gedownload maar dan nog is OneDrive nooit bestemd geweest als back-up voor lokale bestanden en ga je dan het doel voorbij.
https://onedrive.live.com/about/nl-nl/plans/
Moet je teleurstellen: De gratis Onedrive biedt geen enkele backup...
De betaalde een beperkte van 30 dagen.... zie plaatje.
Maak maar vast een backup zelf dan zou ik zeggen....:thumb:


attachment.php
 

Bijlagen

  • onedrive.JPG
    onedrive.JPG
    43,7 KB · Weergaven: 164
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan