Tabel in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2019
Berichten
4
Goedemiddag,

Kan iemand mij helpen met het volgende? Ik ben bezig met een calculatieprogramma waarbij ik via een formulier data invoer naar een Excel blad. Het invoeren en doorvoeren van de data gaat goed. Om het straks in praktijk duidelijk te houden wil ik onderaan de laatste drie ingevoerde regels weergeven. Ook dit lukt en gaat goed, echter het ziet er niet uit qua lay-out, zie het rode kadertje.

Tabel.png

In het volgende plaatje heb ik in Excel aangeven hoe ik de lay-out graag zou zien.

Zoals ik het graag wil.PNG

Dit is de code die ik gebruikt heb:

Code:
Private Sub TextBox1_AfterUpdate()
    Me.Label13.Caption = _
        ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("m5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("n5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("O5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("P5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("Q5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("R5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("s5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("T5") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("u5") & vbLf & _
        ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("m6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("n6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("O6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("P6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("Q6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("R6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("s6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("T6") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("u6") & vbLf & _
        ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("m7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("n7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("O7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("P7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("Q7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("R7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("s7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("T7") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("u7") & vbLf & _
        ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("m8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("n8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("O8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("P8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("Q8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("R8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("s8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("T8") & vbTab & ActiveWorkbook.Sheets("Data").Range("u8")
    Me.Label13.Visible = True
End Sub

Daarbij worden deze regels pas geupdate als Textbox1, het veld achter "Object" heb ingevuld en doorenter. Is er een mogelijkheid dat dit ook automatisch gebeurt? Dus als ik een invoerregel verder ga, van 1 naar 2, van 2 naar 3, etc. etc.

Ik zou het fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen, hiervoor alvast mijn dank!

Michael
 
Veel beter is het als je het (dummy)bestand er zelf bij doet :).
 
OK, bedankt OctaFish. Ik heb even, nou ja even, was wel wat werk, een Dummy bestand gemaakt, duurde even, maar gelukt. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • Dummy.xlsm
    229,5 KB · Weergaven: 27
Hoe heb je deze code bijeen geharkt? Waarom is rij vier leeg? Waarom zijn er zoveel verborgen kolommen? Waarom is het 1 grote kleurplaat? Waarom zoveel kolommen zonder koptekst. De laatste 3 rijen in bv een listbox zetten is het probleem niet maar ik zou eerst de basis opzet maar eens aanpassen.

Code:
TextBox1.ControlSource = ""
TextBox1.ControlSource = werkregel.Offset(0, 1).Address(True, True, xlA1, True)
Heeft toch niets met VBA te maken?

Volgens mij zijn er wel wat betere formuleren op dit forum te vinden.
 
Bedankt voor je enthousiasme! Iemand op deze manier de grond in boren is iets waar jij heel erg goed bent VenA. Mijn vraag staat bovenaan en over kleuren, verborgen kolommen, etc, etc ging mijn vraag niet. Hoop dat er iemand is die normaler kan reageren dan dat jij doet.
 
Ik stel alleen een aantal vragen. Dat jij dat als in de grond boren ziet kan ik weinig aan doen. In de bijlage een simpele opzet. Doe er jouw voordeel mee.
 

Bijlagen

  • Dummy.xlsm
    36,1 KB · Weergaven: 49
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan