• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekopieerde gegevens plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
84
Hallo Forumleden,

Ik heb weer een vraagje. Ik heb een werkende macro tot het moment dat er geplakt moet worden in het hoofdbestand.

Ik selecteren en kopiëren van de gegevens in een ander excel bestand m.h.v. de macro gaat goed. Na het kopiëren wordt dit bestand ook keurig gesloten.
De macro gaat dan ook naar het juiste tablad/cel in het hoofdbestand. Maar dan lukt het niet om deze te plakken via deze code:

Code:
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

Om te controle of de geselecteerde gegevens nog wel in het geheugen zitten staat ik notepad of word even op en doe daar plakken via ctrl +V en dan worden de gegevens wel geplakt.

Zie ik wat over het hoofd ?

Tijdens het zoeken naar een mogelijke oplossing kwam ook deze twee termen tegen:
Code:
Application.ScreenUpdating = False
Application.ScreenUpdating = True

Wat houden die eigenlijk in ?

Alvast dank !!!
 
IK verwacht dat die Selection. niet nodig is.
Plaats een voorbeeld document.
 
Edmoor,

Dat dacht ik ook al selection. weg halen. Maar krijg dan al direct de melding:

Compileerfout :

Sub of Function is nog gedefinieerd


Had tijdens het type van dit bericht nog een ingeving. Heb de macro laten lopen en daarna gewoon een blanco excel bestand geopend en daarin geplakt terwijl macro opnemen liep. Er kwam dit uit

Code:
ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Unicodetekst", Link:=False, _
DisplayAsIcon:=False, NoHTMLFormatting:=True
.

Deze in macro geplakt en de gegevens werden keurig in het hoofdbestand geplakt.

Voorbeeld plaatsen was in deze niet 123 gedaan.

Alleen op de vraag wat dit doet heb ik nog geen antwoord :

Code:
Application.ScreenUpdating = False
Application.ScreenUpdating = True
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet weghalen uiteraard, dat zei ik ook niet, maar de hele code anders in elkaar steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan