Camera's blokkeren voor buitenaf ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ann1

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
60
Ik heb 3 ip-cams die ik op twee manieren van buitenaf(vanop een andere locatie) kan benaderen.
1.via DS Cam van Synology.
2.via de app van de cam zelf.

Nu vroeg ik mij af hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die camera's alleen via de Synology app kan bekijken en niet meer via die app's ?

P.S : de reden hiervoor is dat toestellen die van buitenaf bereikbaar zijn altijd een veiligheidsrisico inhouden en zeker wanneer het om cam's gaat van minder bekende merken.
 
Wat staat daarover in de handleiding?
 
Is niets van terug te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben intussen wel iets wijzer geworden.
Voor de 2 Hy cams werkt blijkbaar het volgende.
http://ip:port/hy-cgi/factory_param.cgi?cmd=setsmartp2p&enable=0

Voor de derde camera namelijk de Escam vond ik dit terug :
Hello,it can not disable P2P function .you can set password or you don't connect camera to internet ,just view in LAN.

Hoe zou ik die Escam nog kunnen blokkeren ?
 
Dit werkt volgens mij altijd:
https://www.amazon.com/ask/questions/asin/B012FFKDYA/ref=ask_dp_dpmw_ql_hza?isAnswered=true
Is there a way to turn off the cloud functionality so it's not automatically exported outside my home network?
Answer: Dear Customer,
This is May from Wansview. Of course you can disable Cloud functionality. As you know, there are 2 ways to access the camera via the internet, one is over DDNS/Wan IP, another is over P2P platform. For DDNS access the camera, you need to do the port forwarding on your router, you if don't do it , there is no way of accessing via the internet. The camera only can be accessed via the Lan. For P2P platform access the camera, we also supply a Tool to disable p2p functionality, if you disable p2p function, there is no ones can access the camera over the p2p server whatever via Lan or Wan. Once you disable this two functionalities, the camera just can be worked in Lan. So the cloud functionnality will be a surecty issue anymore. see less
 
Ik denk dat ik momenteel geen enkele cam meer kan bereiken van buitenaf.
In mijn router staat niets meer geforward.
 
En daar ben je tevreden mee?
Alleen vanaf het LAN bereikbaar?
 
verwijder de app van de cam van je smartphone.
Gebruik dan niet de standaardpoorten van de cam maar vervang die.
DScam dan juist instellen en je kunt kijken.
Gebruik niet de standaard wachtwoorden maar maak sterke wachtwoorden aan.
Ga je de synology gebruiken om de beelden op te nemen.
Dan moet je daar ook een andere poort kiezen dan de standaard 5001.
 
Bijna opgelost.
verwijder de app van de cam van je smartphone. is OK
Gebruik dan niet de standaardpoorten van de cam maar vervang die. is OK
DScam dan juist instellen en je kunt kijken. is OK
Gebruik niet de standaard wachtwoorden maar maak sterke wachtwoorden aan. is OK
Ga je de synology gebruiken om de beelden op te nemen. doe ik al van in het begin
Dan moet je daar ook een andere poort kiezen dan de standaard 5001. Deze begrijp ik niet goed. Waarom moet ik dat nog aanpassen ?
Ter info : in mijn Telenet modem/router staat geen enkele poort geforward.
 
je wilt via de dscam de beelden bekijken, daar gebruik je in de synology software poort 5001 standaard voor.
Je zult ergens een poort open moeten zetten om dscam te kunnen gebruiken of doe je dat via het synology account.
 
Dus in de externe toegang van de synology heb je niks open staan.
Als je dan de beelden kunt bekijken via het synology account zou ik er verder niks meer aan veranderen.
 
Nee, dan lijkt alles in orde en het probleem opgelost.:)
 
Succes dan met je camera’s
 
Toch nog even inpikken hierop.
De toegang tot mijn cams en nas van buitenaf gebeurt nu via Quick Connect van Synology.
Echter kwam ik vandaag een informatiefilmpje van Synology tegen waar zij aanbevelen bij het gebruik van Quick Connect ook poorten te forwarden via externe toegang om een stabielere en snellere verbinding en toegang te hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=caN6XGJOYRw&feature=youtu.be

Hoe zit dat juist en heeft dat zin zoals zij zeggen ? Ik zou denken zoveelste minder poorter open zoveelste beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan