Verloopstekker van 6-pin connector naar 8-pin en werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Ik heb een relatief oud MB Manufacturer MSI Model 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1).


Werkt prima i.c.m. een Geforce 750ti 2 gb. De kaart begint langzamerhand tegen zijn grens te lopen en ik zou ze willen vervangen door bijv. een Radeon RX 470. Deze heeft echter een 8-pin Power connector en het MB heeft een 6-pins aansluiting.

Mijn vraag is of er evt. een soort verloopstekker bestaat waardoor ik de 8-pins power connector van de kaart toch op het MB aan kan sluiten en werkt dit? Heb in het Forum met zoekfunctie niets kunnen vinden.

Ik vergeet iets te vermelden: de PSU levert 650W, zou dus geen probleem moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
at Route99. Ik denk van niet want daar wordt gesproken over 8-8 en de aansluiting op mijn MB is een 6-pins.

at Lange Pier. dan zou hert deze moeten zijn? verloopstekker Molex naar 6-polig productcode 1145009.jpg


maar dan zou de andere kant van de stekker op de radeon 470 moeten passen, echter ik kan in de specificaties niets vinden.
 
Voor die 6+2 zou je na moeten kijken dat je alleen die 6 nodig hebt...
Bij jouw plaatje heb je de onzekerheid van het passen....
Als ik zo kijk zijn het alleen stroomkabels, wrs +12V en de zwart de massa (asymmetrische voeding dus).
 
Ik volg niet helemaal wat die RX 470 met het moederbord van doen heeft...?
Die extra voedingsconnector die op de kaart moet worden aangesloten moet aan je voeding zitten, dat heeft niks met het moederbord van doen...
 
at Scrapheap, ik dacht dat dat de 6-polige aansluiting op het MB was, Pwrconn 1.jpg


ik heb nog een stekker die vanuit de voeding komt, dat is een 8 polige stekker, met 3 gele draden en drie zwarte draden. En dan zijn er nog 2 draden die allebei in een boogje lopen en elk een punt van de stekker door verbinden.
 
stekker PSU.JPG


deze dus en die zou rechtstreeks op de RX 470 moeten passen? Of moet ik dan een passende verloopstekker zoeken? Heb nog geen ervaring met videokaarten die een aparte voedingsstekker nodig hebben.

Ik denk dat ik er uit ben. Als het goed is moet de PCI @ op de grafische kaart passen.
 
Laatst bewerkt:
Die op het moederbord is om de CPU power te ondersteunen maar dat hoeft bij jou dan niet, bij mij wel, dus die is al bezet....
 
Exact, een extra voedings-punt voor de videokaart zit nooit op het moederbord, deze moet rechtstreeks van de voeding komen.
Die op het moederbord is bedoeld voor de processor....
Dat laatste staat overigens ook duidelijk in de handleiding van het moederbord.
Die heb ik altijd bij de hand als het om zaken gaat die ik nog niet eerder tegengekomen ben...
 
Ok, goed punt.

Maar als de videokaart zelf zo'n connector heeft dan verwacht je dat de kabel van de voeding daar op aangesloten moet zijn.
Zoek de handleiding van de gewenste video kaart op een check dat.
Immers de makers van de videokaart hebben het laatste woord... als zij per se die aansluiting op de kaart willen hebben... lijkt me dat je dat moet volgen...

Kijk hier eens:
https://www.google.nl/search?client...&ved=0ahUKEwi0qtTX95vkAhVBqaQKHT65DDwQ4dUDCAo

en dan vooral van die onderste deze:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=183311.0

Daar kun je alles vinden over jou moederbord.


990fxa-gd65 mainboard power connectors - MSI Forum

https://forum-en.msi.com › ...
Vertaal deze pagina
12 sep. 2014 - 2 posts - ‎2 auteurs
I am building a new system using your 990FXA-GD65 board and an AMD 8320 chip. ... GPU: 1: MSI R7870 -2GD5T/OC @ 1155mhz , 2: MSI R7850-Twin ... Extras: 1 x 4 port raid card (model SIL3114) ASUS Xonar Essence ...
990FXA-GD65 + No Video Display 11 posts 14 apr. 2012
990FXA-GD65V2 will not POST, no video display 13 posts 7 feb. 2016
gfx power connector on board(PWRCONN1) 990FXA ... 3 posts 28 apr. 2013
MSI 990FXA-GD65 No Monitor Signal - Help Please! 11 posts 11 jun. 2013
Meer resultaten van forum-en.msi.com
 
Laatst bewerkt:
O.K., Het mysterie is opgelost, haha. De handleiding van het MB heeft voor verwarring gezorgd. Wel weer wat geleerd; "ook handleidingen van de fabrikant zijn niet onfeilbaar" :) .

Allen die mee hebben gedacht veel dank en nog een fijn weekend gewenst. Hier wordt het weer dik 30C. Blijf uit de zon. grtzzzzzzzzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan