• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overwerk en reisuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Workmate

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2017
Berichten
14
De monteur rijdt om 6:30 ( cel C6) van huis weg op zijn eerste werk adres start om 8:00 (cel E6) (dan heeft hij 1,5u reistijd (reistijd tussen de werk adressen is werktijd) hij is om 17:30 (cel F6) klaar dan heeft hij 9”,5 gewerkt(cel L6) Hij heeft een half uur pauze genomen zijn netto werk tijd is dan 9u Hij rijd in 1,5 u naar huis en heeft nu totaal 3u reistijd (Cel O6) en is om 19:00u thuis (cel I6)
Nu zijnde arbeidsvoorwaarden zo dat er 1u reistijd niet wordt meer gerekend deze is voor de monteur die brengen wij in mindering op de totale (Reis)tijd. Ook wordt er standaard een pauze van 30 min van de werktijd afgetrokken. (nooit meer dan 30 min) .
nu is het zo in voorgenoemde situatie
Vertrek : 06:30
Aankomst 1e (start) locatie 08:00
Vertrek Laatste locatie 17:30
Aankomst thuis : 19:00
Pauze : - 0:30
Eigen reis tijd :- 1:00
Totaal werktijd = 08:0 -17:30 = 9:30 u (9,5) minus pauze van 30 min is netto werktijd 9 uur
Totaal reistijd van 06:30 -08:00 + 17:30-19:00 = 2x 1.30 = 3uur minus uur eigen reistijd is netto reis tijd 2 uur
De 2 uur extra reistijd word met 0.609% extra vergoed
De eerste 2 over werk uren met 0.78% en de volgende met 0.98%
Nu heb ik zelf wat in elkaar geknutseld (zie bijlage ) alleen het laatste stuk kom ik niet uit.
Ik zou graag de overwerk tijden en reistijden volgen bovenstaande in beeld brengen :
Het aantal reisuren buiten rooster de eerste twee overuren en de overwerk uren boven de 1e 2 uur
Wie kan mij helpen met het laatste stukje . ook heb ik een sheet gevonden in eerdere ort vragen ( Urenreg. met ort (4).xlsm) (57,7 KB) deze zou goed bruikbaar zijn maar daar mis ik de reistijden en de formules zijn voor mij te ingewikkeld om kolommen erbij te zetten en de formules aan te passen.
 

Bijlagen

  • werktijd-reistijd berekenen.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 61
Beste workmate,

Plaats deze formule in cel S4 en sleep deze naar beneden

Code:
=ALS(R4-$S$2<0;0;R4-$S$2)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is hoeveel uren er standaard worden gewerkt en wat het uurloon (voor
standaard uren) dan is. Immers je hebt het over 'overwerk'.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staan in $S$2 de standaard uren nl. 08:00
 
Ik heb een eigen variant gemaakt in een andere topic omdat ik niet wilde inbreken. Ik begrijp geen ingewikkelde constructies. Wil jij daar eens naar kijken Ad. Hier staat deze.
 
Danny147, Ad Becude,Senso bedankt voor jullie hulp, ik heb zeker wat gehad aan jullie hulp met nog wat kleine aanpassingen was ik al met de eerste twee oplossingen een heel eind gekomen en met de topic van Senso heb ik in beeld kunnen brengen wat wij nodig hebben. iedereen bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan