Spel bestanden verdwijnen zomaar Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

MootjeT63

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Berichten
26
Ik heb een aantal spelletjes op mijn win 10 pc geïnstalleerd maar de snelkoppelingen zijn dan ineens niet meer goed. Krijg dan de melding dat het bij de snelkoppeling behorende bestand verplaatst is of verwijderd, met de vraag of ik de snelkoppeling wil verwijderen. Dit gebeurt wanneer ik tijdens de installatie de snelkoppelingen maak, maar ook als ik de snelkoppelingen vanuit de spel map naar het bureaublad kopieer.

En nog gekker... het bij de snelkoppeling behorende .exe bestand is dan ook ineens uit de map weg! En niet te vinden in de prullenbak...

Ik heb mijn win 10 pc nu sinds vorig jaar mei en heb dit probleem sinds ongeveer een maand of twee. Windows staat op C drive en spellen op D drive.

Snapderniksvan! :shocked:

Iemand tips?

Bij voorbaat dank!
 
Eerst uitsluiten dat de bestanden verborgen gemaakt worden door die hier zichtbaar te maken:

Control panel;
Appearance and personalization;
Folder options/show hidden files and folders;
Click show hidden files and folders.

Controleer de beveiligde systeembestanden van Windows met de opdracht "sfc /scannow"

Virus en malware scan doen.

Schijfcontrole met alleen het bestandsysteem repareren.

Een ander account aanmaken. Het zijn maar tips.
 
Heel vreemd. Kan ook zijn dat ze gezien worden als schadelijke software door Windows of het beveiligingsprogramma. Zou op beide schijven even schijfcontrole doen. Kijk deze even na. Pas op: staat reclame tussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan