Microsoft onedrive in windows 10 verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Beste leden,

@ weken geleden ben ik overgestapt van wondows 7 naar windows 10. Even wennen, maar heb mijn weg inmiddels aardig kunnen vinden.

Ik maak vaak gebruik van microsoft onedrive, en in windows 7 stonden al mijn onedrive mapjes met inhoud in verkenner, zodat ik makkelijk bestanden kon overzetten, zelfs als onedrive niet actief was, zodat ik later alles in 1 keer kon uploaden. Of ik kon de inhoud bekijken als onedrive niet online was, superhandig.

windows_explorer_1.png

( voorbeeld, afbeelding komt van internet )

In windows 10 kan ik dit nergens vinden, als ik de onedrive app opstart, kan ik weleenswaar vanuit verkenner bestanden slepen naar de onedrive app, maar dat gaat niet bepaald snel, en ik krijg om de haverklap meldingen dat mijn bestanden niet kunnen worden geupload ( terwijl ze gewoon wel geupload zijn EN zichtbaar zijn ook via de app op mijn telefoon ). Ik las iets over synchroniseren, maar ik kan dat nergens in de app zelf vinden :shocked: .

Wie kan mij hiermee helpen ? Alvast erg bedankt !
 
Ik vermoed dat je de instellingen van de OneDrive bureau App even moet aanpassen. Met de rechter muisknop op OneDrive ga je naar instellingen. Daar geeft je aan welke mappen je gesynchroniseerd wilt hebben naar de App op de computer.

OneDrive instellingen.png
 
Ik heb natuurlijk eerst op google gekeken, en ik ben jullie beide oplossingen wel tegen gekomen, maar geen van beide haalde iets uit. De instellingen bij onedrive hier had maar 1 tabblad, en synchroniseren stond nergens beschreven of aangegeven, daarom vond ik het zo raar en begreep er niks van.

ECHTER: deze onedrive kwam al standaard met de installatie van 10. Een kennis attendeerde mij eerder vandaag om deze te verwijderen, en de stand-alone installer te downloaden via de microsoft onedrive website ( ipv de store ). Deze heb ik geinstalleerd en jawel; de mapjes werden automatisch aangemaakt en de bestanden werden gedownload en erin gezet. Heel apart, de instellingen zijn uitgebreider ( zoals in jullie beide posts ) en synchroniseren ging automatisch.

De installer heb ik overigens gewoon hier gedownload : https://onedrive.live.com/about/nl-NL/download/ ( en dan "Moet u opnieuw installeren? klik hier " ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan