Oud .wab emailadressenbestand importeren in Windows Personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb ooit (uit de tijd van XP) een emailadresbestand opgeslagen als .wab bestand. Ik wilde het weer importeren en mijn Windows 10 (met de recente grote mei-update) gaf direct aan dat het naar Windows Contactpersonen geïmporteerd was (ik had sowieso niks te kiezen waarhéén ik het wilde importeren). In Personen zie ik het echter niet terug (of ik zie niet waar ik zoeken moet?). Op een ander forum vond ik terug (uit 2013...) dat .wab bestanden alleen via een omweg weer te importeren zijn door bv een nieuw .Live mail account aan te maken en dáár te importeren. Direct vanuit de huidige Personen app kan ik geen .wab importeren voor zover ik het zie. Maar omdat Windows nu in mijn geval direct aangaf dát hij het geïmporteerd had: wie kan er wat over zeggen? Of weet een manier om het bestand op een andere manier weer leesbaar te maken?
 
Als ze geïmporteerd zijn dan kun je ze vinden als je zoekt op de extensie .contact. De snelste manier van zoeken is met Everything (zoekmachine). Installeren en wel eerst de schijven laten scannen en in dit geval onder > Zoeken > Regex uitvinken

Type in de zoekbalk .contact en sneller dan het licht staan daar de contacts (als ze aanwezig zijn).
 
Iets uitgebreider:
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Contacts

Windows Contacts is implemented as a special folder. It is in the Start Menu of Windows Vista and can be run in Windows 7 and Windows 10 by searching for 'Contacts' (or 'wab.exe') in the Start Menu. Contacts can be stored in folders and groups.
It can import vCard, CSV, WAB and LDIF formats.
 
Als ze geïmporteerd zijn dan kun je ze vinden als je zoekt op de extensie .contact. De snelste manier van zoeken is met Everything (zoekmachine). Installeren en wel eerst de schijven laten scannen en in dit geval onder > Zoeken > Regex uitvinken. Type in de zoekbalk .contact en sneller dan het licht staan daar de contacts (als ze aanwezig zijn).

Dank! .contacts werkte direct zonder omwegen! (Everything was ook niet nodig). De hele lijst verschijnt direct en compleet. De geïmporteerde lijst was ook het enige wat er in stond. Valt me trouwens mee van Windows dat-ie niet zelf automatisch Jan en Alleman opgeslagen heeft daar....
De tip van Route99 werkte gedeeltelijk: 'Contacts' werkte niet (dan kom ik terecht bij suggesties voor mijn instellingen) , 'wab.exe' werkte óók direct. Opgelost!
 
Laatst bewerkt:
:thumb:
Ze hebben wrs niet voor niets wab.exe bewaard.... alleen moeten ze dat duidelijker kenbaar maken....
 
Het is wel opgelost maar toch nog even een aanvullinkje: .contacts in de zoekbalk werkt nu ineens niet meer, dan gaat hij op internet zoeken.. Waaróm gisteren wel en nu niet meer mag Joost weten....wab.exe uitvoeren via de zoekbalk werkt nog altijd wél heel direct!
 
Volgens de info in #3 zou er geen puntje voor contact hoeven te staan... ik gebruik het niet/ bestaat blijkbaar bij mij ook niet, maar ook geen actie naar het internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan