Tp link router c5 snelheid varieert enorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Heb hier een tp link dual band router, de archer c5 versie 1.20 met de laatste firmware van alweer 2015. De 5ghz band haalt bijna 200 mbit op een glasvezel abbo van 250. Maar de 2.4 ghz varieert enorm. Tot soms wel onder de 1 mbit Max waarde ligt rond 45mbit. Gemeten op dezelfde plaats uiteraard. Heb al andere kanalen geprobeerd en volledige harde reset gedaan. Nogmaals bedraad zit rond 265 mbit. Maar wifi 2.4 is onstabiel. Signaal is tijdens de metingen maximaal. Zonder obstakels. Ik denk zelf dat er iets niet lekker is met de router. Alleen 5g draaien kan niet ivm omvormer zonnepanelen en nest thermostaat en bose wifi speaker 2.4 only zijn. Wie het weet is heel slim.
 
Heb hier een tp link dual band router, de archer c5 versie 1.20 met de laatste firmware van alweer 2015.

Is dat een router van de provider waar je een abonnement hebt lopen?
Zo JA, neemt dan contact op met de provider. Je kunt gratis een nieuwere router krijgen.
 
Bij caiway krijg je alleen de glasvezel modem. Ik heb de helpdesk gesproken en denken hetzelfde dan waar ik aan denk. Ik heb met korting een nieuwe router in bestelling en dat gaan we testen. Het oude apparaat was ook al weer bijna 5 jaar oud.
 
OK, dat is prima. Succes verder.
Mijn oude router was een Linksys heeft 10 jaar zijn werk goed gedaan voordat hij defect was vorig jaar. Dus heb ik weer een Linksys router genomen.
 
Je moet ook een beetje geluk hebben. Ik las ergens dat de hoeveelheid data er ook toe doet. Heb hier ooit een wrt54g gehad van linksys en deze heeft ook rond 10 jaar gewerkt. Later een linksys e1200 en die was na 2 jaar al gaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan