Vervelende spam in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

schimmeltje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
14
Dagelijks krijg ik mail met eenzelfde stramien: 4 linkregels naar een site met gekopieerde pagina's met uiteenlopende onderwerpen als 'zonnepanelen goedkoper', prikpost gaat sluiten', 'energieverbruik', 'apotheek', 'gas en stroom', 'Troskompas' etc. Daaronder een aantal onsamenhangende alinea's met tekst van zoiets als Wikipedia, met als afzender een samenraapsel van letters vóór en achter het apestaartje, eindigend met .eu of .info.
Downloaden van afbeeldingen heb ik in Outlook uiteraard uitgeschakeld om tracking of mogelijk klikken tegen te gaan. Bij elke mail markeer ik het als ongewenst, maar elke mail heeft een ander (niet bestaand) uniek mailadres.
Nu wil ik alle mail met mailadressen eindigend met .eu en .info in Outlook blokkeren. Kan niet achterhalen of dat mogelijk is en hoe. Kan iemand mij op weg helpen?
 
Kan je dit niet op providerniveau regelen?
 
Dit lijkt mij niet de juiste insteek. Wat als je bij een .eu webwinkel iets bestelt? Zorg gewoon voor goede anti-spam maatregelen.
 
Dank voor het meedenken.
Dit nadeel van alle .eu blokkeren weegt niet op tegen het voordeel ervan, zoals tracking etc.
Kijk toch al regelmatig in de spambox.
@iEscape: het adres van de afzender is steeds anders, uniek, en blokkeeregels in je gewezen optie doen niets met wildcards zoals ****@****.info
 
Je moet "gewoon" meerdere email adressen hebben en dan opsplitsen naar gebruik
Iets als:
  • familie vrienden en sport, bankzaken
  • webwinkels en NL-forums
  • overige, waar je zeker spam van krijgt
De laatste groep krijgt dus nooit een email adres met mijn naam erin.
Hoeveel spam krijg ik bij die 3?
1. zelden
2. al redelijk wat
3. nog meer....

In box-1 zeg maar daar wil ik niet mijn waardevolle mail tussen de troep uit hoeven te vissen.

Voor de spam is The Bat! mail uitstekend.
Je kunt er heel veel regels voor opstellen als je dat zou willen... maar welke?
DE kracht van The Bat mail (niet gratis), is dat je een berichtenophaler hebt, die je voordat de mail binnenkomt je alle mail op de server zeer kort laat zien en je kunt dan beslissen obv het onderwerp en email adres dat je hem meteen weggooit en dus niet binnenhaalt in je mail box.
Dus als je en beetje handig bent/goed oplet... krijg je dus NUL spam in je mailbox.

De berichtenverdeler ziet er zo uit, er is een Nederlandse versie (wordt automatisch dan geïnstalleerd) :
tb_en_193.png
 
Laatst bewerkt:
het adres van de afzender is steeds anders, uniek, en blokkeeregels in je gewezen optie doen niets met wildcards zoals ****@****.info
Klopt, dat is ook de bedoeling van Regels in Outlook.
Van/voor elk ‘spammer @ xxxxx.eu’ e-mailadres maakt je een regel.
Zijn er 10 ‘spammers’ maakt je dus 10 regels.
Het is niet en nooit de bedoeling dat je een bulk spammers alle in één regel verwerken.
Je moet dus per bericht klikken vervolgens een regel voor maken; ik neem aan dat het duidelijk is hoe in die link is beschreven.
Bij het begin is het veel werk, maar daarna houdt het een keer op, dan krijgt je géén spam-mailberichten meer.

Wat @ route99 beschrijft is ook een optie, middels een applicatie. Zo heb ik een tijd gewerkt met MailWasher.
MailWasher is free voor één e-mailadres.
Wil je MailWasher gebruiken voor meerdere e-mailadres zou je naar de Pro moeten gaan.
Van Internet wat Info MailWasher & hier.

Ik heb nog wat screenshots van MailWasher:

Screen Shot 04-09-19 004.PNG Screen Shot 04-09-19 006.PNG Screen Shot 04-09-19 008.PNG Screen Shot 04-09-19 009.PNG


Ik ken The Bat! niet, ziet er ook goed uit, en werkt net als MailWasher.
 
Daarnaast is The Bat! een compleet mail programma. Features: https://www.ritlabs.com/en/products/thebat/features.php
Lijkt niet flitsend maar is al jaren top.
De interne zoekmachine is zoveel beter dan Outlook, die ik toch via mijn werk ook al sinds het bestaat gebruik (eerste Exchange nog).
En die berichtenverdeler is super handig, mijn ega die met Windows om kan gaan maar verder er geen kijk op heeft, weet zo zeker dat ze geen rommel binnen haalt.
Alles wat ze maar even op afstand !! niet als ok herkend wordt dus op de mail server gedelete en komt nooit... op haar systeem terecht, dus ondank weinig ervaring nooit virussen/trojans binnengehaald .... met alle ellende.
Voor beginners is het programma wat lastiger configureren, maar ik weet niet of een onervaren gebruiker in Outlook ook wel de juiste regels kan opstellen.....
 
Voor beginners is het programma wat lastiger configureren,
MailWasher is eenvoudig te configureren.

maar ik weet niet of een onervaren gebruiker in Outlook ook wel de juiste regels kan opstellen.....
Ja Outlook regel is eenvodig te configureren, even rustig voor zitten, neemt de tijd voor zal ik zeggen; de instructie volgen, en één voor één spammer een regel aanmaken.
Neem niet weg dat men de instructie wel goed moet lezen.
 
En dat laatste is vaak erg lastig voor beginners... het geduld opbrengen om het goed te lezen.
Zal voor MailWasher ook wel zo zijn... als je al ziet hoeveel ingangen er zijn tot menu's.... de vraag is of beginners daar het geduld voor op kunnen brengen...
Dat is voor een significant deel ook het bestaansrecht van dit forum, dus niks mis mee, maar wel een constatering.
 
Het is een keuze, wel of geen spam-berichten . . . .
Nee hoor MailWasher's userinterface is gebruiksvriendelijk, een kind kan de was doen . . . . :D
Geduld moeten we allemaal opbrengen toch om ons doel te bereiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan