Foutje in Android v.9 (Pie) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Als je foto's met je Smartphone uit WhatsApp of Messenger naar je Foto's wilt kopieren, geeft Android v.9 (als je op de Afbeelding tikt) slechts de mogelijkheid

om te kopieren naar je Galery

Alleen in Android v.9 bestaat er al sinds Android v.4.2.2 geen directory meer met de naam Galery, dus de foto is gedoemd te verdwijnen.

Of is er nog een andere mogelijkheid om foto's vast te leggen?
 
Hallo route99

Ik heb de clue gevonden, Zodra je een opname maakt met de Camera, komt er een afbeelding in een ICOON op het Camerabediening paneel te staan. Dan ga je naar het Icoontje Äfbeeldingen en tik je daarop. En dan blijken de nieuwe Afbeeldingen in de Directorie CAMERA te staan

Maar hiertoe ben je niet instaat, als je de Afbeeldingen in WhatApp of Messenger aanklikt.
Dan moet je denk ik DELEN gebruiken. Maar ik zoek verder voor een eenvoudiger manier.
 
Ik beschik zelf over Android 9 telefoon met Whatsapp erop. Als je automatisch downloaden van media inschakelt dat ALLE foto's bij je Galerij terechtkomen in een aparte map genaamd "whatsapp afbeeldingen". Maar je kan ook het automatisch downloaden uitschakelen en handmatig de foto's aanklikken. Dan komen enkel de gedownloade foto's in een mapje terecht.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Unix

Welke Smartphone en type gebruik je?

Ik heb sinds kort een Udimigi A5 Pro met niks anders dan Google software er op.

Nu wil ik muziek downloaden vanaf m'n Google Drive waarom ik m'n muziek in de directorie Muziek heb staan,
maar ik wil het liever niet naar m'n Intern geheugen downloaden,i.v.m. ruimte liever zou ik het downloaden c.q. verplaatsen naar mijn SD chip (128GB) die ook in dit toestel zit

Maar of dit lukt en of die muziek dan nog wel bereikbaar is weet ik nog niet
Ik kan n.l. de SD chip moeilijk bereiken, en manipuleren
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor het laat antwoord. Ik beschik over Samsung Galaxy S10. Gebruik heel zelden google drive op telefoon maar ik kan je vertellen dat google drive standaard naar Intern Storage download. Waarom download je je muziek niet via PC en kopieer je alles er zo heen? 128 gb intern lijkt anders wel voldoende of music streaming via apps indien jouw databundel dit toelaat.
 
Met het downloaden en installeren van 2 apps ( ES File explorer en Gallry ) is je probleem volgens mij opgelost....maar wie ben ik...
De 1e is een soort verkenner zoals in Windows en de 2e lijkt me duidelijk....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan