werken met rapporten is onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
118
Beste

Ik ben bezig met het ontwerp van een nieuwe database met tabellen, query's, formulieren en rapporten. Bij het ontwerpen van tabellen, query's en formulieren ondervind ik geen enkel probleem, maar als ik een rapport begin te ontwerpen loopt het ALTIJD vast. Het rapport wil ik gebruiken om een factuur te ontwerpen.

Ik heb op het forum ook nog andere berichten gelezen met een gelijkaardig probleem, maar met die oplossingen geraakt mijn probleem ook niet opgelost.

Het eigenaardige is dat, als ik het internet uitschakel op mijn laptop, het wel functioneert zoals het moet en daar snap ik dus niets van.

Kan iemand mij helpen a.u.b.? Alle tips en ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt
Erc
 

Bijlagen

  • testversie.rar
    45,7 KB · Weergaven: 26
Kun je er een zip van maken? Ik kan geen rar openen op het werk.
 
Bedankt voor uw reactie. Nu met een .zip-bestand.
 

Bijlagen

  • testversieAAG.zip
    59 KB · Weergaven: 27
Ik kan je db gewoon openen, en er alles in doen. Dus ook nieuwe rapporten maken. Wat doe je precies om het effect te krijgen?
 
En zit het probleem in deze database? Want er lijken nogal wat tabellen te ontbreken :).
 
Dag Erc, als de database correct werkt zonder internet connectie, dan lijkt het mij dat één van de objecten nodig om met rapporten te werken niet correct geladen wordt. Kan het zijn dat je met Office 365 werkt en Office probeert een update te doen als je online bent? Je kan misschien proberen om de installatie van Office te herstellen.
 
Ik kan je db gewoon openen, en er alles in doen. Dus ook nieuwe rapporten maken. Wat doe je precies om het effect te krijgen?

Ik kan dus met tabellen, query's en met formulieren werken. Vanaf het ogenblik dat ik een nieuw rapport maak loopt het vast en is het onmogelijk om verder te werken.
 
Dag Erc, als de database correct werkt zonder internet connectie, dan lijkt het mij dat één van de objecten nodig om met rapporten te werken niet correct geladen wordt. Kan het zijn dat je met Office 365 werkt en Office probeert een update te doen als je online bent? Je kan misschien proberen om de installatie van Office te herstellen.

Beste Noella, bedankt voor uw reactie. Ik werk niet met office 365, waarschijnlijk ligt het probleem dan bij mijn pc. Ik ga office eens opnieuw installeren op mijn pc.
 
Het probleem ligt duidelijk bij mijn laptop. Ik heb het ook op een andere pc geprobeerd en daar lukt het wel zonder problemen.

Het probleem is dus bij deze opgelost. Bedankt voor jullie hulp.

Groeten
Erc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan