Watermerk uit Word sjabloon halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacLion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
4
Goedemiddag allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben al de hele ochtend aan het pielen. Jaren terug heeft een reclamebureau voor mijn bedrijf briefpapier gemaakt als sjabloon in een dotx format. Met dat reclamebureau heb ik totaal geen contact meer. In dit sjabloon zit in het midden van de pagina een watermerk. Ik wil een rapport schrijven en dit watermerk eruit hebben. Via de normale optie, watermerk verwijderen kom ik er niet bij. Als ik koptekst bewerken aanklik, kan ik het watermerk wel verwijderen, maar dan verdwijnt ook mijn logo aan de bovenkant en mijn bedrijfsgegevens aan de onderkant en dat wil ik nou juist niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit watermerk eruit krijg, zonder dat ook de andere gegevens verdwijnen? Zou super fijn zijn.

Bedankt alvast!
 
Kun je het niet afdekken met een wit vierkant onder de tekst? Een andere optie is de afbeelding via de koptekst kopiëren, bewerken in een fotobewerker oid en in een nieuw sjabloon plaatsen. Als hier een voorbeeldbestand had geplaatst, was dat laatste wellicht voor je gedaan.
 
Beste Rob,

Dank voor je reactie. Ik ga kijken of het mij lukt. Mocht niet lukken, dan zal ik gewoon een vormgever moeten gaan inhuren. Het is niet anders. Ik heb bewust geen voorbeeldbestand geplaatst, het gaat om mijn zakelijke briefpapier, waarvan het niet de bedoeling is dat het als een document gaat rondzwerven op internet en door iedereen eraf geplukt kan gaan worden.
 
... maar dan verdwijnt ook mijn logo aan de bovenkant en mijn bedrijfsgegevens aan de onderkant
Bedoel je dat het logo, de bedrijfsgegevens en het watermerk één afbeelding is? Dat lijkt mij om te beginnen een wonderlijke oplossing, dus ik vermoed dat dit niet het geval is. Zo ja: dan zou ik de afbeelding er uit vissen, en in een foto bewerkingsprogramma het logo er uit halen. Ik neem aan dat de voettekst gewone tekst is (die dan in de afbeelding is gemaakt) en die kun je dus wel weer overtypen in het juiste lettertype. Het logo kun je, na het 'lossnijden' uit het bestand, weer opnieuw inladen.
Eventueel mag je de sjabloon wel naar mij mailen, dan kijk ik wel even wat er van te maken is. Het lijkt mij een beetje overbodig om voor een in essentie simpele klus iemand in te huren :).
 
Hoi Octafish,

Dank je wel voor je reactie. Als jij mij zou kunnen helpen heel graag. Het is wat jij aangeeft 1 afbeelding, daar heb ik mij ook over zitten verbazen. Ik heb hem naar Paint zitten verplaatsen, maar dat wordt lelijk. Ik heb zelf geen fotobewerkingsprogramma, werk af en toe online met Pixlr, maar ik heb geen Photoshop of Lightroom. Hoe kan ik het sjabloon jouw kant op krijgen? Ik zag dat je in privé berichten geen attachment kan toevoegen. Bedankt alvast!
 
Super fijn, dank je wel! Ik heb hem jouw kant opgestuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan