Controle of een formulier open staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buscador

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2019
Berichten
28
Beste forumlezers
Bij uitvoeren van een opdracht moet ik weten of een formulier open staat. Met open bedoel ik niet geladen maar werkelijk open. Ik heb deze formule maar kom er niet uit want dit werk niet als formulier in ontwerp fase staat, de opdracht mag enkel uitgevoerd worden als het formulier open staat. Met deze formule heb ik een foutmelding indien open in ontwerp.

Code:
    If CurrentProject.AllForms("Overzicht").IsLoaded = True Then 'controle op open formulier
        Forms!Overzicht.Form.Requery
    End If

Bedankt
 
Waarom draai je code als je formulier in ontwerpmodus staat? Lijkt mij heel onhandig. Bovendien: als je een formulier tijdens het uitvoeren van code in ontwerpmodus zet (waarom trouwens? Ik heb dat van zijn levensdagen nog nooit nodig gehad in al mijn databases) dan weet je dat toch tijdens de procedure? Dan hoef je dat formulier toch niet te checken?
Hoe dan ook: je kunt dat specifieke formulier dan uitsluiten van je procedure. Ik heb trouwens een aparte functie voor de IsLoaded functie, dus ik roep 'm alleen aan voor gecontroleerde formulieren.
 
Bedankt OctaFish voor je reactie. Zoals je zegt draai je het programma niet met formulieren in ontwerpmodus. Achteraf gezien een stomme vraag maar tijdens het opbouwen en testen blijft er soms een formulier open staan in ontwerp en kreeg ik dan een foutmelding. Ik dacht dus de code hier tussen te zetten tijdens deze testfase maar ga ik toch maar niet doen. Zou toch maar tijdelijk zijn.
Ik sluit de vraag hier af, niet praktisch bruikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan