'Label' in Verkenner invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
774
Ik wil mijn verzameling mp3-files groeperen (tabblad weergave) met behulp van labels, zie in de bijlage de kolom uiterst rechts met die naam.
Ik las via Google, dat ik de files in verband daarmee zou kunnen taggen/labelen in het tabblad Details; b.v.
https://www.avk.nl/sneller-zoeken-met-labels-in-verkenner .
ikzelf vind daar geen veld met die naam??
 

Bijlagen

  • 2019-08-28 (1).png
    2019-08-28 (1).png
    261,5 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Dit gelezen ??
Rechtsklik op een kop (bijv. 'Naam' of 'Type') en voeg de kolom 'Labels' toe.
Met nadruk op kop. je moet dus met je cursor op het woord Naam gaan staan en dan rechts klikken.
 
De website laat, waarschijnlijk niet geheel toevallig, een verzameling MP4 bestanden zien. Daar vind je bij de eigenschappen het veld Label wél. Bij MP3 niet. Overigens kan ik in W7 alleen via Eigenschappen het label aanpassen, maar dat kan aan de restricties op het werk liggen.
MP3.pngMP4.png
 
@gast0660
Het bestand bevat blijkbaar al het veld Label, dat je idd al dan niet zichtbaar kunt maken.

@OctaFish
Met de bewerkingstool Eigenschappen kun je blijkbaar niet gewoon dit veld bewerken; trouwens ook niet met b.v. iTunes, Mp3tag en Musicbee.
Vond inmiddels het programma Tag&Rename; ga zsm kijken of ik daar iets mee kan.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt wel degelijk vanuit Eigenschappen, tabblad Details de labels bewerken. Ik vermoed dat je iets verkeerd hebt staan. Om MP3-tjes te bewerken gebruik ik MP3Tag; dat is een fantastisch (gratis) programma. Moet je ook maar eens naar kijken.
 
Bij mij in Windows 7 blijft Labels ontbreken onder Eigenschappen, ook al staat die in de kop. Die kolom blijft dus leeg.
Onder Meewerkende artiesten kun je wel labels invoeren met ; Zie deze.
 
@Senso
Je 2e zin is mij niet duidelijk.

Ik denk inmiddels de nummers te kunnen 'labelen' met het aantal sterren in het veld waardering; waarbij de tip met de tab-toets goed van pas komt.
Dank voor de reakties.
 
Onder Meewerkende artiesten kun je wel labels invoeren met ; Zie deze.

Bedoel je deze zin?
 
Het principe van labels is de puntkomma ;

Onder Eigenschappen > Meewerkende artiesten kun je deze invullen. Vul daar maar eens in Mr. Scruff; test12345

Dan in de zoekbalk (Zoeken in) typ je Meewerkendeartiesten:test12345 en dan wordt het nummer dat dit of deze labels hebben zo gevonden. Meewerkendeartiesten aan elkaar schrijven.

Zo kun je meerdere labels aan één titel/bestandsnaam geven en daar op zoeken.
Mr. Scruff; test12345; Jan; test56789 etc.

Dit principe pas ik ook wel eens toe rechtstreeks op de bestandsnaam.

Voor de puntkomma is de titel
Achter de ; het label in dit geval het genre
Baby baby;Beatmuziek
Summer;Chanson
Tranen;Levenslied

Met een zoekmachine als Everything heb je binnen één seconde alle titels met het label ;Chanson.
etc.

Dus bij jou werkt het veld Label niet onder Eigenschappen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan