Glasvezel unit verplaatsen in meterkast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
Ik wil mijn glasvezel unit verplaatsen in de meterkast, op een plaat hout, De Glasvezel unit zit erg dicht bij de Electra kabel en krijg er veel storing op!. het gaat maar om een paar CM verplaatsing op een geplaatst stuk hout dat meer naar voren komt. ik kan de plaat in twééën delen voor een bovenen en onder gedeelte. om de glaskabel in een kuiltje aan de onderkant aan de bovenste plaat te maken.. om de 2e plaat er onder er tegen aan te bevestigen. als één geheel. er hoeft geen glas kabel los, en opnieuw gemonteerd te worden in de behuizing.
Het zijn 2 opschuif delen 1 is een soort van stof kap. is niks. deze heb ik er al af gehaald om te kijken. ik kwam ook een afbeelding op internet tegen en zie dat het met 3 schroeven vast zit Achter de bestaande aansluiting (links)... en rechts achter de "stofkap" .. en 1 in het midden onderin. ik zou de schoeven kunnen los draaien.de glas aansluiting doos op de geplaatse plaat schoeven. en de boel er weer opschuiven.
op dit moment heb ik nu alles met aluminiumvolie afgeschermd . en heb ik geheel geen last meer. de elekctra kabel. en de UTP Cat6 kabels. maar het ziet er op deze manier niet uit. ik zou achter de plaat hout alles alsnog goed kunnen afschermen. maar zou ik dit zo kunnen aanpassen... het lijkt makkelijk, simpel toch, maar ik wil ook weer niet dat het fout gaat!. Zijn er dingen waar ik misschien rekening mee moet houden met het verplaatsen. om er iemand voor te laten komen is ook weer overdreven als er niks aan glasvezelkabel gelast hoeft te worden.
 
1 verkeerde beweging en het glas is gebroken.
Weet waar je aan begint.
 
Ik zit niet aan de glasvezel kabel.... alles blijft verder zitten zoals die zit. alleen de bevestiging in de meterkast aan de wand gaat los. en opnieuw bevestegen aan de houten plaat er voor... de 2 opschuif modules (1 er van is een plastic kap. tegen stof) er afschuiven. en ik kom tot de aansluit behuizing. waar de schoeven zichtbaar zijn. De glasvezelkabel en alles verder laat ik zitten.
 
vezelopslag-ftu-3-300x225.jpg

Dit deel gaat van de muur, en opnieuw op de plaat er voor.

en benaming. gevonden....

NTU & FTU

FTU deel blijft zoals die is (zoals gevonden afbeelding). Het NTU er af om bij de schroeven te komen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf zou ik de unit niet verplaatsen. Te riskant.

Als het goed is gaat er van de glasvezelunit een utp kabel naar de router.
Standaard zijn utp kabels niet afgeschermd. Echter deze zijn wel als afgeschermde patch kabels te verkrijgen. (U-FTP)

kabel.PNG

Met een afgeschermde netwerkkabel is misschien de ombouw niet nodig.
Zie onderstaande link voor een detail uitleg:
https://www.utp-kabel.nl/blog/welke-kabel-moet-ik-kiezen.html
 
een afgeschemde kabel is enkel alleen aluminium folie (of met vlechtwerk). ik heb mijn bestaande Cat6 UTP kabel omwikkeld met aluminium folie. maar zelfs alleen dat hielp niet. ik moest ook de elektra kabels afschermen met aluminium folie. en toen was alles opgelost. een afgeschermde kabel zal wel wat helpen. maar niet voor in een meterkast...
de Cat6 kabel in de NTU zit op zo'n 15 Cm afstand van de dikke electrakabel. 230 volt... en dat geeft dus problemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan