pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
71
Hallo,

Ik heb hier een pc die niet meer wilt opstarten. Als ik op de power knop druk draaien de fans even, na 3 a 4 sec gaat het fan van de cpu aan, en enkele seconden later stopt alles, en start het terug opnieuw op.
Ik krijg niks op het scherm.
En dit is ook zo wanneer alles uitgeschakeld is.

Aan het moederbord ligt het niet, ik stak er een identiek hetzelfde ander mobo in en alles blijft hetzelfde.
De psu heb ik uitgeprobeerd op mijn pc en deze werkt, voltages kloppen ook.

Zou het een totaal defecte cpu kunnen zijn of kan dit gewoon aan de cmos baterij liggen (ik stak er ook een ander in om te proberen maar deze was ook nie nieuw?

Het mobo is een Asrock B75 Pro3
cpu intel core i5 3450
RAM 2 x 16gb Corsair CMV16GX3M2A1600C11
Graphics MSI nvidia 1050 ti (deze werkt zonder pci-e stroom toevoer komende van de psu)


Alle hulp is welkom :)

grts Michael
 
Was het zelfde geheugen gebruikt in dat andere mobo?

Opstarten met 1 reepje, eventueel omwisselen.
Heb je nog meer ergens? mochten ze beide zijn overleden.

Nooit meegemaakt dat een CPU was overleden, overigens.
 
Ik had het getest zonder reepjes en het bleef hetzelfde. Maar met dit ander mobo is het idd zo dat de pc nu wel blijft draaien met 1 latje en zonder latjes, met de twee blijft hij uitvallen. Ik heb er wel geen andere om te testen.
Helaas wilt de pc verder niet door starten. er komt niets op het scherm ook niet. En zonder latjes zou ik toch ook iets op het scherm moeten krijgen, niet?
De SSD uitgetest met andere pc en deze werkt, een andere schermkaart geprobeerd en het bleef hetzelfde.

Voor de CPU heb ik er al verbrand gezien, maar heb dat gecheckt en er was niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Nee, zonder geheugen start het moederbord niet.
Dat de ventilatoren gaan draaien wil alleen maar zeggen dat die spanning krijgen, voor de rest niets.

Hangt er een systeemspeaker aan?

Alleen met CPU, voeding en die systeemspeaker opstarten, de rest er allemaal af of eruit, bios beeps?
Zo ja, welke?
 
En heb je ook al je monitor op de onboard VGA aangesloten?
Nou zou die volgens de manual op 'pci-e' moeten staan, maar niet geschoten is altijd mis, zeker omdat je ook de CMOS batterij los gehad hebt.
En een systeemspeaker zou veel duidelijk kunnen maken, kun je aansluiten op positie 16 (als je er eentje hebt)
 

Bijlagen

  • Asrock B75 Pro3.jpg
    Asrock B75 Pro3.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 59
Ja er zit een speaker op aangesloten.
Neen geen bieps.
Ik heb net geprobeerd de onboard dvi te gebruiken maar niks...
Hij startte nu terug op om na enkele seconden weer te rebooten... Heb de lat ram nog eens uitgehaald en terug gestoken en bleef deze terug draaien.
Ik zie ook dat de ventilator op de cpu iets later op gang komt, maar dees is normaal vermoed ik?
Ik zal eens uitzoeken of ik het ram uit mijn pc niet kan gebruiken, dit zit in mijn pc... ram.jpg
 
Heeft ook weinig zin om er een monitor aan te hangen als het moederbord niet start.

En lees ook niets over bios beeps bij kaal opstarten, zijn die er niet?, moederbord overleden.
 
Maak alle kabels naar eens los en bouw de pc maar eens opnieuw in elkaar want een identiek mobo en dan dit? Blijft hooguit RAM of CPU en het popjes verhaal is tot nu toe.....?
 
Maak alle kabels naar eens los en bouw de pc maar eens opnieuw in elkaar want een identiek mobo en dan dit? Blijft hooguit RAM of CPU en het popjes verhaal is tot nu toe.....?

Heb ik gedaan, alles los en beginnen met het minimum maar alles bleef hetzelfde.
Voeding getest in andere pc en is ok, andere schermkaart erin en ook weer niks, andere cmos bat en idem. Ssd getest in werkt, er blijven idd maar twee mogelijkheden denk ik, ram en CPU, ram kan ik proberen met deze die ik hierboven postte maar wil ook geen onnodige brokken maken he...
Iets anders die ik over het hoofd zie?
 
Maak alle contacten van de rammodules en ramslots eens voorzichtig (!!!!) schoon met wat alcohol .... heb eens ongeveer hetzelfde als jij gehad... bij mij werkte het ... succes !
 
Maak alle contacten van de rammodules en ramslots eens voorzichtig (!!!!) schoon met wat alcohol .... heb eens ongeveer hetzelfde als jij gehad... bij mij werkte het ... succes !


Kan geprobeerd worden maar wat zou er aan het ram komen zonder dat de pc open gedaan werd?

Ik heb met mijn ram geprobeerd en nog altijd niks.

Ik zou nog dit zeggen, als ik de pc aanleg begint na een paar seconden het fan van de CPU te draaien en het maakt een bepaald gesuis, die dan gelijdelijk aan vermindert precies alsof hij tragen zou gaan draaien, is dit normaal?
Verder nog steeds niks zelfs geen beep...
 
Trekken aan een dood paard dus.

De logica ontgaat mij om steeds al die onderdelen erin te proppen in de hoop dat de pc start terwijl er kaal geen bios beeps worden geproduceerd.

Ga ermee naar de plaatselijke pc boer als je zeker wilt weten.
 
Maar heb je gedaan wat Lange Pier schreef, opstarten met een kaal moederbord, dan moeten er piepjes komen, immers er worden noodzakelijke onderdelen niet gevonden.
Heb je dan geen piepjes is het moederbord kapot en kun je blijven proberen ram en videokaarten er in te stoppen maar dat gaat niet werken.


ASRock B75 Pro3 BIOS Beep Codes
BIOS Beep sound Description
1 short beep Memory Error
2 short beeps Memory parity check error
3 short beeps Basic memory 64K address check error
4 short beeps Real Time Clock malfunction
5 short beeps CPU error
6 short beeps Keyboard error
7 short beeps CPU interruption error
8 short beeps Graphic card error
9 short beeps Memory error
10 short beeps CMOS error
11 short beeps CPU cache memory malfunction
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure
1 long, 8 short Display/Retrace test failed
two-tone siren Low CPU Fan speed, Voltage Level issue
 
Ga ermee naar de plaatselijke pc boer als je zeker wilt weten.

De logica waarom we hier op zo'n forum vragen stellen ontgaat mij ook als er niks gevraagd kan worden en er maar dit als antwoord kan komen!

Maar goed, dan zoek ik die pc boer wel op.

Sluit maar af, bedankt voor de reacties
 
De logica waarom we hier op zo'n forum vragen stellen ontgaat mij ook als er niks gevraagd kan worden en er maar dit als antwoord kan komen!
Wat een vreemde lange tenen reactie, diverse personen hebben je geprobeerd te helpen maar je doet niet echt iets met de adviezen en gaat gewoon je eigen gang, dan heeft het ook weinig zin om hier vragen te stellen, zal de ikke ikke mentaliteit wel zijn.
 
Wat een vreemde lange tenen reactie, diverse personen hebben je geprobeerd te helpen maar je doet niet echt iets met de adviezen en gaat gewoon je eigen gang, dan heeft het ook weinig zin om hier vragen te stellen, zal de ikke ikke mentaliteit wel zijn.

Mijn reactie is toch wel heel wat minder vreemd dan jou reactie!!!

Ii heb de reacties van de andere mensen geprobeerd maar bracht geen verbetering aan, ik neem ieder advies op en ieder nieuw punt blijft voor mij een goede les! Ik ben hier trouwens om zelf bij te leren. Mocht ik er snel van af willen lag de pc al lang bij de pc boer. Dit was dan ook jou advies
 
Heeft je pc wel een bieper aangesloten? Je gaat geen geluid krijgen als dat niet aangesloten is en dus ook geen audio fout code.


Wat ik raar vind is dat hij pas na enkele seconden uitvalt. Het lijkt me dat die inderdaad bij de RAM afspringt. RAM is geloof ik het laatste hardware component in de POST sequentie.

Wat je kan doen is je cpu en ram op een ander moederbord uitproberen. Vraag een vriend met compatibel en werkend moederbord of dat je niet even mag doen. Anders wordt het heel moeilijk om echt dingen 100% uit te sluiten.
 
turbonl64, ik heb een identiek moederbord aangesloten en alles bleef hetzelfde, enkel met een ander cmos batterij blijven de fans draaien.

en ja er is een speaker aangesloten voor de beeps

ik probeerde ook met ander ram en een andere schermkaart, zonder verbetering, maar zoals eerder hier gezegd werd, als het moederbord al niet aanpakt zijn de volgende stappen waarschijnlijk ook niet van toepassing.

mits het direct ook zo was met een ander moederbord vermoed ik dat er ofwel een stukje hardware is die stuk is en het moederbord mee stuk maakt. ik blijf ook nog wel uitkijken om ergens een degelijke voeding te kunnen lenen om die pc uit te testen met een andere voeding. al bleken de stroomwaarden wel in orden, deze werkte trouwens ook perfect op mijn pc.

VDK_P, dit zal ik zeker eens bekijken bedankt voor deze tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan