Bij zoekmachine google automatische omschakeling naar bing

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
108
Wanneer ik ingelogd ben op mijn google account (met windows 10) en iets wil opzoeken met google na enter verschijnt automatisch boven de band van “bing” (terwijl ik geen account heb bij bing) .Graag zou ik dit willen vermijden en verder zoeken via google zoals dat vroeger het geval was. Weet niet hoe dit ineens is ontstaan en hoe ik dat kan vermijden . Graag enige suggesties.
 
Graag wat meer info.
Welke browser gebruik je en wat bedoel je met de band van “bing” is dat een extra balk in je browser die er vroeger niet was? ( doe er eventueel een schermafdrukje bij)
 
bedankt voor de snelle reactie , mijn browser is normaal Chrome
 
Staat bij instellingen -> Zoekmachine-> De zoekmachine die wordt gebruikt in de adresbalk op google?
 
Google zoekmachine staat ingeschakeld als standaard bij instellingen
ik krijg deze zoekmachine op mijn scherm maar telkens ik iets in typ schakelt hij over naar zoekmachine BING
 
Doe eens een schermafdruk van wat je bedoelt met de bingband. Ik denk namelijk dat je de browser helper toolbar van Bing hebt binnengehaald.
 
Een schermafdruk maak je met de Print Screen knop op het toetsenbord en daarna Plakken kiezen in het menu van bijvoorbeeld Paint.

We weten echter wel dat dit de Bing Toolbar is en dit krijg je met misschien een downloadhelper, dat is een klein uitvoerbaar bestand wat je moet gebruiken om een programma of driver te gaan downloaden. Soms merk je niet dat de download maar een megabyte groot is en dat je gebruik maakt van zo een helper.

De Bing Toolbar haal je weg bij; eerst Programma's en onderdelen, dan bij add-ons en extensies in het menu van de browser en tenslotte controleer je nog alles wat opstart op de computer. Dat laatste kan op het tabblad Opstarten na het geven van de opdracht "msconfig" maar een complete lijst krijg je met AutoRuns van Sysinternals. Maak ook een notitie van de vertrouwde lijst die AutoRuns geeft want dan kan je op ieder gewenst moment vergelijken zodat je niet zomaar weer ongewenste programma's hebt draaien. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan