Identieke bureaubladen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik gebruik hier 2 pc's en één laptop.
Wat me al vaker gestoord heeft is dat ik moet zoeken naar bepaalde snelkoppelingen op het bureaublad. Op de ene pc staat dat links, op de anders rechts, op de laptop onderaan.
Vaak worden na een update van sommige programma's deze verplaatst.
Nu was mijn vraag of er in windows een optie is om de pictogrammen op elk systeem hetzelfde te plaatsen ?
 
Maar synchroniseren die programma's ook de icons tussen jullie pc en laptop bv ?
Of moet je die programma's op beide toestellen zetten en dat zorgt ervoor dat ze op dezelfde plaats staan ?
 
Desktop OK heeft een portable versie waarbij voorbehoud wordt gemaakt dat je het aangemaakte .ini bestand in de werkmap moet zetten. Een beetje vreemd dat wel. Ik kan dit niet zelf uitproberen maar verwacht wel resultaat als je het .ini bestand wist en Kopieert van de andere computer, aangezien het alleen om de plaats op het bureaublad gaat maar het wordt natuurlijk veel moeilijker wanneer de schermen anders zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit dan gelijk aan elkaar gemaakt kan worden. Is één keer gelijk inrichten op meerdere computers niet voldoende? Misschien hiervoor een schermafdruk maken met Print Screen en plakken in Paint. Deze tool werkt wel heel makkelijk wanneer het gaat om herstelpunten maken en terugzetten.
 
Maar synchroniseren die programma's ook de icons tussen jullie pc en laptop bv ?
Of moet je die programma's op beide toestellen zetten en dat zorgt ervoor dat ze op dezelfde plaats staan ?
Ikzelf zit ook met soortgelijke problemen.
Met DesktopOK kan je alleen de positie vastleggen, niet de inhoud van de icons.
Een tool die de inhoud en positie van icons vastlegt, bestaat volgens mij nog niet.
De positie is ook afhankelijk van de resolutie van de schermen, als je drie computers andere resoluties hebben maakt dat het probleem moeilijker.

De icoontjes kan je op onderstaande plaatsen vinden
Code:
[COLOR=#FF0000]E:[/COLOR]\Users\[COLOR=#FF0000]user name[/COLOR]\Desktop
Rode teksten aanpassen aan jouw situatie.
en
Code:
%homepath%\desktop

Ik denk dat je het beste op 1 computer je ideaale buroblad kan maken, en vervolgens de mappen kopieeren en met desktopok op de juiste plaats zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan