switchen tussen gebruikers zonder afmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
382
Goedemiddag,
Afgelopen week de laatste (grote) update van windows 10 gehad. We maken gebruik met 2 gebruikers van de computer. Hiertussen switchen we in de loop van een dag nog wel eens.
Echter kan ik nu niet meer de andere gebruiker kiezen zonder eerst op afmelden te klikken.

vervolgens moet ik eerst mijn gebruikersnaam (emailadres) intypen en daarna wachtwoord.

Kortom is het nog mogelijk om snel te switchen tussen gebruikers zonder helemaal af te melden (alleen ingeven wachtwoord)

vriendelijke groet,
Paul
 
Kijk hier eens even bij. Kan zelf niets nakijken, want ik heb geen W10.
 
Welke versie Win10 heb je?

Onder Pro werkt dit: op het keyboard onderstaande toets + toets L
samen indrukken en dan meteen weer loslaten.
Ik kan dan kiezen uit alle users die er zijn zonder uit te loggen.

Kan zijn dat jouw inlog scherm door de verandering toch anders is geworden, maar probeer eerst dit. En dan lezen we wel verder.

windows-key.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.

beide dingen geprobeerd echter blijft het aanmeldscherm op "andere gebruiker" waar ik vervolgens alles weer moet invullen.
heb ook nog naar ctr. alt del. gekeken, hier zou ook swicht user meeten staan maar ook helaas niet.

vind het wel vreemd want tot aan de update wat er nooit dit probleem.
 
Misschien moet je na die veranderingen de pc herstarten?
Heb je dat gedaan?
En je moest dus de omgekeerde weg volgen.
Kwam je de schermen tegen die genoemd werden?
 
Laatst bewerkt:
Vreemd. Op internet zijn tig artikelen te vinden betreffende dit onderwerp. Of deze?
 
herstart geprobeerd maar geen oplossing.
Wanneer ik via start op mijn gebruikersaccount klik (mijn afbeelding) kwam er normaal ook nog de keuze van de andere user echter nu staat er alleen accountinstellingen wijzigen of afmelden.
Instellingen kwam ik inderdaad wel tegen maar lijkt geen effect te hebben.
 
geinstalleerd, kan echter alleen een achtergrondafbeelding wijzgigen
 
Ook niet met dit onderdeel v/h plaatje?
En er is ook nog deze Tweaker, maar daar weet ik het niet eker van: https://www.gratissoftwaresite.nl/d...-tweaker-werktuigen-tweaks-instellingen-tools
TweaksLogonSS2.jpg
 
Laatst bewerkt:
ook de laatste nog geprobeerd, met volgens mij dezelfde bedoelingen, maar geen resultaat. Krijg het idee dat er ergens anders iet ingesteld staat wat het blokkeerd maar ja wat.
login2.png

Mss is een van de 2 accounts beschadigd.
Maak voor de zekerheid 2 nieuwe accounts aan, beiden met admin rechten en probeer het met die 2 onderling en gebruik bijvoorbeeld de laatste tool.

Heb je eerder alles met admin rechten gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan