Voldoet een Netgear WNDR-4300 nog ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ann1

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
60
Op de eerste verdieping hebben wij een Netgear WNDR-4300 AP staan voor internet op de bureau's boven.
Echter zijn er plaatsen waar er bijna geen signaal is en een snelheid van 15 Mbps gehaald wordt.

Wanneer ik op gelijkvloer voor onze recente telenet ap ga staan haal ik 190 Mbps, wanneer ik boven voor de Netgear ga staan haal ik max 50 MBPS.
De beide toestellen zitten niet op hetzelfde kanaal.

Zou de oorzaak hiervan de oude WNDR-4300 AP kunnen zijn of zou deze nog moeten voldoen ?
 
Laatst bewerkt:
ik heb net mijn netgears wndr vervangen voor unifi.
Dat verschil is zeker te merken.
Netgear was 10 jaar oud.
Deze is voor buiten en binnen je kunt ook alleen de versie voor binnen kopen.
 
Als de muren veel staal bevatten en dik beton zijn, blijft het lastig, UTP kabel is de beste oplossing.
Anders elke oplossing met externe antennes lijkt me zo wie zo beter.
Je kunt zelf wat proberen voordat je iets nieuws koopt:
https://www.youtube.com/watch?v=rvvCtWHBOvA
Koop iets nieuws iig in een webshop... kun je hert teug sturen als het niet bevalt....
 
Denk dat ik een oplossing gevonden heb.
In de middelste kamer staat een tv met digibox en die digibox is via Telenet powerline aangesloten. Op die powerline zit ook een wifi signaal op.(PG 9073-TN)
Ik had deze wifi enkele dagen geleden al eens aangezet maar het resultaat was even slecht. Nu heb ik vanmorgen de Netgear uitgetrokken en nu is boven alleen de powerline dus actief en nu lijkt het signaal wel veel beter te zijn.
Ik ga nu nog even aankijken en dit niet voldoen uitkijken naar een degelijke AP.
 
Ze zaten waarschijnlijk op (bijna) het zelfde kanaal, gaf onderlinge storing.... dus zoek een heel vrij kanaal op, mss kun je dan wel de Netgear ook gebruiken als dat nog nodig is.....
Er zijn Wifi-tools voor Android zeker waar je kunt zien welke kanalen vrij zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan