netwerkmappen kopieren met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

brejen

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
111
ik zoek al een tijdje naar de mogelijkheid om via vba een map vanuit een netwerkstation te kopieren naar een andere locatie (vb stick)
Tot hiertoe ben ik er niet in gelukt een vba code te vinden om de map op het netwerkstation te bereiken. heeft iemand hier tips voor?
moet ik ook met een createobject functie werken?
 
Iedere locatie die je met de Windows Verkenner kan bereiken kan je ook kopiëren naar waar je maar wilt, ook met VBA.
Je zal dus wat specifieker moeten zijn in de beschrijving van je probleem.
 
in de verkenner staan de betroffen mappen onder NETWERK DISKSTATION en dan de mapnaam. ik heb er geen stationletter aan gekoppeld omdat ik ze daar niet wil zien. lukt het dan niet om rechtstreeks vanuit NETWERK te kopiëren?
 
Die kan je dan via het het bijbehorende UNC pad bereiken:
Code:
\\jouw locatie
 
wordt dat dan iets als:
fs.copyfolder "\\network\diskstation\test", "s:"

hierop krijg ik de foutmelding 76 : kan pad niet vinden. wanneer ik via de verkenner ga zie ik daar 'test' wel staan.
 
bedankt voor de toelichting. Maar hierin wordt telkens naar de drive letter verwezen om de bron of bestemming te bepalen. ik wil rechtstreeks van een netwerklocatie kopiëren en dan beschik ik niet over een drive letter. via de hierboven gegeven code lukt het niet (kan pad niet vinden).
 
Moet dat dan geen \test\ zijn? En als doel wordt geen folder aangeven maar een station. Weet niet of dat ook nog verschil kan maken.
 
bij de destination folder is er geen probleem (heb ik voor andere kopies ook al zo gebruikt.)
het probleem zit bij het eerste deel, dat geeft de foutmelding dat de map niet gevonden kan worden
 
Dan lees ik: What happens if you enter your rootpath like \\ServerName\Folder\Test\Terminations\ in the address bar of the Explorer window in Windows? Does windows find it?

This could be because DNS is not recognising your server name. But as @Pᴇʜ said, you will have to provide your code for us to be able to help you – Zac May 8 '18 at 9:46

Enter your UNC-path in an explorer window - this will show you if the path is valid

Later heeft men het over "\\ServerIP\Folder\ ???
 
Laatst bewerkt:
Als je met de Verkenner naar die locatie gaat dan staat het te gebruiken adres gewoon in de adresbalk.
 
klopt inderdaad maar wanneer ik dat adres gebruik dan verschijnt de melding dat er een configuratiefout is. Wanneer ik voor dat adres 'diskstation' typ dan komt de melding dat de map niet gevonden kan worden. dus beide alternatieven geven een foutboodschap
 
Laat dan eens zien wat er exact in de adresbalk staat als je met de Verkenner naar die locatie gaat.
 
Laatst bewerkt:
dit verschijnt er bovenaan in de verkenner: \\DISKSTATION\music. wanneer ik in vba fs.copyfolder "\\network\diskstation\music", "s:"' of fs.copyfolder "\\diskstation\music", "s:" intik krijg ik bij beide een foutmelding.
 
Die \\DISKSTATION\music zou goed moeten zijn.
Die s: is een wel een juiste schijf?
Hoe is het fs object gedefinieerd?
 
die s:\ is een externe harde schijf. dat lukt wel bij andere zaken die ik kopieer, bv van de C-schijf.
wanneer ik \\diskstation\music gebruik dan geeft dit een fout.
de fs is als volgt gedefinieerd : set fs = CreateObject("scripting.filesystemobject")
 
Syntactisch is het gewoon goed.
Maar ik kan uiteraard je situatie niet zelf zien.Bij mij werkt het op deze manier met m'n NAS met 2 schijven:
Code:
fs.CopyFolder "\\BUFFALONAS\DiskA\Music", "s:"

Maar de foutmelding is duidelijk, een opgegeven pad werd niet gevonden.
 
blijft vreemd want via de verkenner kan ik die folder gewoon openen. zou er dan in Set fs = CreateObject("scripting.filesystemobject") iets fout staan. ik krijg immers als foutmelding : ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument.
 
Je had het over fout 76, dat is heel wat anders.
Plaats dan je volledige code. of het document.
 
heb het ondertussen gevonden: moest zijn : fs copyfolder "\\diskstation\music\*.¨", "s:" maar nu duikt het volgende probleem op. ik kan geen toegang krijgen tot de nas via vba. op één of andere manier moet ik het paswoord zien in te geven. iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan