Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
50
Ben nu toch echt wel zo'n beetje ten einde raad. Ik probeer al 3 dagen mijn internet weer aan de praat te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. " Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie" is de foutmelding die ik krijg bij probleemoplossing, maar soms ook "de standaard gateway is niet beschikbaar". Het gaat om een thuis pc en ik gebruik een devolo 500 mbps. Internet is van ziggo modem, rest van het huis (2 mobiels plus laptop) ontvangt het prima. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Resetten router/pc/adapter
- ipconfig/release, renew (etc). Heb dit vaker geprobeerd en krijg meestal de volgende foutmelding bij 'release': "An error ocurred while releasing interface ethernet: er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk."
- winsock reset
- IPv6 uitschakelen
- Handmatig IPv4 invoeren
- systeemherstel
- verwijderen en opnieuw installeren netwerkadapter driver

Bij het automatisch toewijzen van ip pakt hij altijd een 169.254.xxx.xx adres (niet goed dus) en blijft de default gateway altijd leeg (bij ipconfig/all). Maar handmatig invullen werkt dus ook niet.

Ik heb geen flauw idee wat ik nog verder zou kunnen doen. Kan iemand hier mij alsjeblieft mee helpen?
 
Netwerkkaart stuk?
hang die PC eens direct aan de router en kijk of het dan wel werkt.
 
Net geprobeerd: direct aangesloten doet hij het. Dus netwerkkaart is niet stuk.
 
Bewaar dan de gegevens zoals ze nu op de netwerkkaart zijn ingesteld en sluit de PC weer aan zoals je bedoeling was.
Als het dan niet werkt heb je daar dus geen verbinding met de router en zal je moet uitzoeken waarom niet.
Op de PC hoef je het dan in ieder geval niet meer te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Dank edmoor, wat bedoel je daar precies mee? De gegevens van ipconfig/all overnemen en die handmatig invullen? En als dat niet werkt ligt het dus waarschijnlijk aan de router of het apparaatje dat ik gebruik?
 
Heb hem weer teruggezet en internet doet het weer. Hij pakt automatisch de goede gegevens. Bedankt edmoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan