onenote 2016 (windows10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
na lange tijd weer een vraag.
sinds enkele weken kan ik op pagina's met nieuwe teksten niet langer via het zoekvenster rechts bovenin zoeken op worden en tekstfragmenten. dat wil zeggen, ALLEEN NIET in nieuwe teksten. Als je bijvoorbeeld het woord 'democratie' zoekt, krijg je normaliter een overzicht van alle vindplekken in de notitieblokken. nu krijg ik alleen vindplaatsen met de 'oude' teksten. nieuwe worden niet meer gesignaleerd.
alleen als ik zoek op de pagina waar ik dan op sta, wordt het woord gemarkeerd.
wat is hier loos en -belangrijker - hoe los ik dit op?
 
Is het bij jou zo dat er misschien twee versies van OneNote op jouw computer staan: OneNote voor Windows 10 en de bureaubladversie van OneNote 2016.

https://support.office.com/nl-nl/ar...c09-b07f-46181958118f?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Zelfs al zou dit zo zijn (en daar ga ik wel vanuit), wat is dan de relatie met dit probleem? TS geeft aan met OneNote 2016 te werlken.

@htil:
Hoeveel notitieblokken heb je in gebruik?
Weet je zeker dat ze gesynchroniseerd zijn (indien ze op een share of cloudlocatie staan)?
Is je notitieblok zéer groot?
 
heren, dank voor jullie reacties/ ik werk inderdaad met éen versie van OneNote, alles staat wat dat betreft bij elkaar.
Synchronisatie: als ik naar synchronisatiestatus kijk, zie ik dat synchronisatie niet (meer) mogelijk is. Gisteren nog weg, maar ik kreeg steeds bericht dat een 'item' (ben term kwijt) niet aangesloten is. ik heb daarna een aantal verwijderde blokken secties en hoe het allemaal heten mag teruggezet. misschien is dit laatste de oorzaak dats synchronisatie niet meer werkt?
Alles staat bij elkaar in een map, dus niet in de Cloud of zoiets.
het idee dringt zich op bij mij dat er sprake is van een te omvangrijk bestand. ik werk hier al meer dan tien jaar aan/mee. Het bestand is 334 mB groot. daar zit dan -volgens mij, maar ik heb daar niet zoveel verstand van - een boel recyclebin bestanden bij. ik weet niet of diie ook ruimte innemen.

ik weet niet of dit bestand 'groot' is. Als het te groot is, wat moet ik dan doen? ik heb werkelijk geen idee. Opsplitsen? maar hoe houd ik dat het overzicht?
of ligt het probleem toch ergens anders?
Hoop snel iets te horen. Dank alvast!

iemand suggereerde dat wellicht indexering opnieuw ingesteld zou moeten worden. en dat er mogelijk iets is met de cache. Geen idee wat ik daarvan moet vinden.

ik heb inmiddels geindexeerd (baat het niet, dan schaadt het niet), maar het probleem is er nog steeds
 
Laatst bewerkt:
beste manamana, dank voor je verwijzing. ik werk al jaren met OneNote. dit is 'oud nieuws' voor mij. ik vind er niets in over het probleem waar ik mee zit
 
Dat zal dan wel zo zijn, maar als je nog steeds een oudere versie van OneNote voor Windows gebruikt, zoals OneNote 2016 , moet je er rekening mee houden dat deze niet langer worden bijgewerkt met nieuwe functies.
 
Manamana: ik vergiste me, ik werk met ON uit Office 2016, ik ben dus helemaal 'bij'. ik drukte me wat ongelukkig uit omdat ik vooral gerbruiker ben, geen techneut. Excuus.
 
Oke geaccepteerd natuurlijk. Je kunt natuurlijk ON 2016 gewoon blijven gebruiken in windows 10.
 
ik kan melden dat het probleem intussen is opgelost.
een suggestie die ik uit andere hoek kreeg was de indexering opnieuw instellen. dat hielp dus niet. een andere suggestie was dat er iets mis was met de cache. geen idee wat dat betekent, maar toen die schoon was, werkte alles weer als vanouds.
jullie suggesties hebben mij niet verder geholpen maar mij wel op spoor gezet. ik geef de oplossingsrichting zodat -mocht zich weer iemand melden met een soortgelijke vraag - jullie deze man verder kunnen helpen.
hoe dit zij, dank voor jullie hulp!
 
geen idee wat dat betekent, maar toen die schoon was, werkte alles weer als vanouds.
Normaliter is de cache de lokale kopie van een online versie, zodat je sneller kunt werken en niet telkens alles hoeft te downloaden. Ik zou het bij lokaal opgeslagen notitieblokken niet zo snel aangeraden hebben maar zo zie je maar.

Fijn dat dat de oplossing is geweest!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan