hoog cpu Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hoi,

kreeg vandaag de updates; August 30, 2019—KB4512941 (OS Build 18362.329)
en 30 augustus 2019 — KB4511555 cumulatieve Update voor .NET Framework 3.5 4.8 voor Windows 10 versie 1903

na installeren van deze 2 updates had ik een blijvend hoog cpu omstreeks 70/80 %.
uitzetten in taakbeheer is zinloos want komt onmiddelijk terug.
rechtsklik op betreffende bestand "zoeken" in taakbeheer en daarna naar bestandslocatie geeft het bestand Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy.

op duckduckgo is er zat over Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy te vinden maar meest in engels of machine vertaling.

vind het trouwens erg vreemd want cortana is/was volledig uitgezet in O&O ShutUp10 en staat nog steeds uit in O&O ShutUp10.

ik heb het momenteel tijdelijk opgelost door met systeemherstel terug te gaan naar voor deze updates, tevens heb ik automatische windows updates nu stopgezet/uitgesteld tot 6 oktober.
maar dit is natuurlijk geen oplossing want na 6 oktober ben ik waarschijnlijk alsnog het haasje.

iemand een oplossing ?

bvd ben.
 
Laatst bewerkt:
Heb de updates ook en nergens last van.
Duurde wel een kwartiertje voordat alles was ingeregeld en was het processorgebruik 30 tot 40% maar nu rond de 3%.
 
zal die updates weer eens terug zetten en de laptop een uurtje zijn ding laten doen, kijken of die dan ook terug gaat naar een normaal laag cpu ?

bvd, ben.
 
lange pier, heb nu 2.5 uur een hoog cpu wat niet 1 millimeter wil zakken dus blijkbaar is het probleem niet bij iedereen hetzelfde.

bedankt eagle creek voor de link, ik ga de installed updates weer ongedaan maken en mijn automatische windows updates tot 7 oktober (is het maximale) onderbreken/stop zetten, tot dat microsoft met een fix komt.

iedereen bedank voor de input !

gr, ben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan