Router blokkeert website mail.axc.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruikersnaam12

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2019
Berichten
7
Hallo mede forumgebruikers,

Ik heb een website lopen via versio.nl maar mijn router blokkeert de website mail.axc.nl. Hierdoor kan ik de beveiligde mailserver van Versio dus niet gebruiken in mijn Outlooksettings. Als ik de website bezoek krijg ik deze melding:

Warning! The website contains malware. Visiting this site may harm your computer
GT-AC5300
Detailed informations:
Description:
Sites whose addresses have been found in spam messages.
URL: mail.axc.nl
We suggest you
If you are a manager and consider to disable this protection, please go to Home Protection page for configuration.
Consider the website as safe?Report to Trend Micro
For more completed security protection for your endpoint sides, Trend Micro offers you a more advanced home security solution. Please click the download link for the free trial or visit the site online scan service.
GO


Ik heb een Ziggo modem met ASUS Rapture GT-AC5300 router. Maar ik kan nergens in de router de website 'whitelisten'? Of moet ik dit via een andere manier doen?

Groetjes,

Gebruikersnaam12
 
Trend Micro. Klinkt mij toch meer als een McAfee op je pc die dit blokkeert
 
Ik krijg deze melding als ik op mijn Iphone Xr, Macbook Pro en twee Windows computers de website probeer te bereiken via mijn netwerk. We hebben geen McAfee.

ik heb wel een report uitgezet naar Trend Micro dat deze website safe is maar of ik daar een opvolging van krijg is maar de vraag. De website wordt dus gezien als spam. Weet jij of iemand anders misschien een oplossing?
 
Blijkbaar heb je wel McAfee Trend Micro.
Die melding komt niet uit de lucht vallen.
 
misschien de virusscanner van ziggo ingebruik?
Ik host ook bij versio.nl en mijn mail werkt perfect.
 
Volgens mij gebruikt(e) Ziggo F-secure.

Melding komt hoe dan ook niet uit een standaard Ziggo modem.


Tenzij je weet te achterhalen waar de melding vandaan komt, en op die plek de site whitelist valt er niet veel aan te doen. Anders dan voor tijdelijk iets met een VPN knutselen.
 
misschien de virusscanner van ziggo ingebruik?
Ik host ook bij versio.nl en mijn mail werkt perfect.

Een computer (Windows) gebruikt inderdaad de virusscanner van Ziggo. Deze kan je online via Ziggo downloaden. Maar ook op de Macbook Pro, Iphone Xr en een Samsung toestel kan de website niet bereikt worden.. ik begrijp niet waar het probleem vandaan kan komen :s In de router kon ik niks vinden.. en het lijkt me toch sterk dat een virusscanner op een v.d. apparaten ook de toegang blokkeert voor de andere apparaten?
 
Volgens mij gebruikt(e) Ziggo F-secure.

Melding komt hoe dan ook niet uit een standaard Ziggo modem.


Tenzij je weet te achterhalen waar de melding vandaan komt, en op die plek de site whitelist valt er niet veel aan te doen. Anders dan voor tijdelijk iets met een VPN knutselen.

Misschien is het een idee om contact op te nemen met Ziggo dan? Ik weet niet of zij zo'n support doen leveren, morgen even proberen.
 
Heb je mss hier last van...
https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account
oor Mac en Outlook gebruikers is er een optie "detecteer en update accountinstellingen automatisch" of "Beheer verbindingsinstellingen automatisch" deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.
Soms kunnen meldingen een verkeerd beeld geven, juist je nu op veel meer systemen waar Trend Micro niet op staat (klopt toch..) ... het ook niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Van de website van Asus:

Om het netwerk te verdedigen beschikt de ROG Rapture GT-AC5300 over Game IPS (Intrusion Prevention System), een state-of-the-art inbreukpreventiesysteem dat wordt aangedreven door Trend Micro™-technologie. Het beschermt het gaming-netwerk tegen externe aanvallen en dreigingen, en neutraliseert deze voordat ze het netwerk of apparaten kunnen bereiken. Zelfs als de beveiligingssoftware van de pc niet is ingeschakeld - bijvoorbeeld om geblokkeerde games te omzeilen - beschermt Game IPS het netwerk nog steeds tegen aanvallen en inbreuken, om gebruikers extra gemoedsrust te geven.
Je moet het dus in je router-instellingen zoeken, bij Game IPS, lijkt me dat je daar toch iets moet kunnen instellen wat betreft filtering, whitelist o.i.d.
 
Ik heb het gevonden in de router, tenminste in de webinterface van de router.
Als ik malicious site blocking uitzet en ik ga naar mail.axc.nl dan kom ik direct erop. Als ik het weer aanzet wordt het geblokkeerd.

Ik heb in de firewall een url filter kunnen aanzetten en daarin heb ik mail.axc.nl in opgenomen. Maar als ik dan weer naar mail.axc.nl ga, dan blijft de website laden. Ik krijg nu dus geen melding meer. Iets houdt dus de website alsnog tegen.. wat zou dit weer kunnen zijn :evil:

Screenshots:
https://ibb.co/zN8zBJX
[IMG]https://ibb.co/c3b0VfX
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2019-09-05 18.51.54.png
    Schermafdruk 2019-09-05 18.51.54.png
    509,7 KB · Weergaven: 69
Wat zegt de handleiding van de router hier over..?
Worden er voor dit soort aparte gevallen nog uitzonderingen mogelijk gemaakt in de instellingen ( wellicht in een sub-sectie )..?
Anders is een mailtje naar Asus support mogelijk een "open deur"..?
 
Ik kan de website nog altijd niet bezoeken maar ik heb het voor een deel opgelost door Outlook te gebruiken i.p.v. de mail-app van Samsung. Ik krijg dus nu wel de mails binnen en ik hoef toch nooit de mail te lezen via die url. Opgelost! Bedankt voor de hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan