• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geja89

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2019
Berichten
17
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met onderstaande formule en zoek hulp. Het is de bedoeling dat er cellen vanuit een ander bestand worden gedeeld: K15/K25. Ik heb de volgorde van de formule ook al geprobeerd te wijzigen.

=ALS.FOUT(INDIRECT("'[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A3&"'"&"!K$15/""[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A3&"'"&"!$K$25");"-")
of:
=ALS.FOUT(INDIRECT(SOM("'[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A3&"'"&"!K$15/""[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A3&"'"&"!$K$25"));"-")
of:
=ALS.FOUT(INDIRECT("'[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A6&"'"&"!SOM(K$15/K25)");"-")

Helaas blijft mijn waarde altijd "-".
Ziet iemand wat ik verkeerd doe?
 
Is dat andere bestand gesloten?
 
Is dat andere bestand gesloten?

Hoi Eric,

Het andere bestand is wel geopend. Er zit blijkbaar een fout in de formule zoals ik deze heb gemaakt.
De formule werkt wel met alleen celverwijzing maar helaas niet meer zodra ik ' SOM' toevoeg.
 
Deze functie is raar
Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT(SOM("'[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A3&"'"&"!K$15/""[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A3&"'"&"!$K$25"));"-")
omdat de SOM binnen de INDIRECT staat.
Als je een werkende oplossing wil, plaats dan voorbeelddocument zoals reeds opgemerkt.
 
Het is voor mij erg lastig om bestanden toe te voegen aangezien uploaden geblokkeerd is, vandaar dat ik het eerst zonder voorbeeldbestand probeerde.
Ik heb nu een testbestand gekoppeld, het gaat om de oranje gekleurde cellen.
 

Bijlagen

  • 3.%20Verzuim%20POS%20-%202019%20-%20Test.xlsx
    23,9 KB · Weergaven: 22
De koppeling kan ik niet testen, maar de ALS.FOUT en de SOM moeten omgedraaid worden (anders neem je de som van "-" bij een verkeerde verwijzing, resulterend in een foutmelding)

Formule in F4 wordt dan:
Code:
=ALS.FOUT(SOM(INDIRECT("'[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A4&"'!K$15"/"[1. Weekanalyse POS - 2019.xlsm]"&$A4&"'!$K$25"));"-")
De verwijzing moet wel bestaan, anders krijg je inderdaad altijd een "-".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan