aktief formulier meesturen met email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
528
Goede morgen dames en heren ontwikkelaars,

Ik heb in mijn database een klein formulier waar gegevens worden ingebracht (voor een verlof aanvraag) die dan door middel van een knop in de email body worden geplaatst.

Geen probleem tot dusver.


Is het mogelijk om het formulier zelf mee te sturen in de body (met de gegevens van het huidige record) met 2 aktieve knoppen die dan zouden kunnen dienen om te antwoorden op die mail. (vb goedgekeurd of geweigerd)

Of is dit teveel van het goede...


Thanks

Greetz

Pascal:cool:
 
Je kunt rapporten mailen; ik weet niet of je een formulier ook kunt mailen maar ik zou dat sowieso niet overwegen. Je hebt daar immers rapporten voor. Formulieren zijn bedoeld voor schermgebruik en niet als output voor printer of mail. Maak een rapport op basis van de query (of tabel) die je voor je formulier gebruikt, en gebruik SendObject om het rapport te mailen, of een Outlook object als je het met meer mogelijkheden wil doen.
 
Dag Pascal,
wat je wel kunt doen is de gegevens in de body van de email plaatsen zoals je nu doet, en in Outlook zelf een form met 2 knoppen maken die je als template voor je mail gebruikt. Misschien een vraag voor het outlook forum of het algemene VBA forum.

Vriendelijke groeten
Noëlla
 
#OctaFisch, #NoellaG,

Rapporten mailen als bijlage (pdf), recordgegevens uit mijn Formulier in de body, dat werkt allemaal prima.

Vroeger hadden we hier een "Form" in outlook om deze aanvragen te kunnen doen. Met een "aanvaard" en "geweigerd" button in de outlook ribbon. (Voor de ontvanger die dan moest beslissen)

Deze form werd op onze machine (in outlook) geïnstalleerd door middel van een klein programma gecreëerd door onze lokale ontwikkelaars. (ook een snelkoppeling op het bureaublad die dan de form opende in outlook)

Door diverse aanpassingen (JAVA, beveiliging) werd deze form afgeschaft omdat het niet meer werkte naar behoren.

Mss kan ik inderdaad deze form dan gebruiken als template voor de mail die ik wil versturen vanuit Access. Maar moet deze template dan niet voor elke gebruiker ter beschikking zijn in hun outlook?


Ik zal het zeker nog eens uitzoeken hoe ik dit moet aanpakken, of hebben jullie daar reeds een oplossing voor.

of mss dan toch beter een nieuwe vraag stellen...


Thanks

Greetz

Pascal:cool:
 
Een Outlook formulier werkt inderdaad per gebruiker, dus dat lijkt mij in dit geval niet heel handig. Het gaat je, neem ik aan, puur om de data. Een Outlook formulier doet ook niks anders dan de data in een mail kwakken :). En dat kan je net zo goed vanuit Access doen, met een Outlook sessie en wat HTML code. Uiteindelijk doet Outlook dat namelijk ook. Alleen de knoppen zijn een beetje lastig mee te programmeren. Al is dat wellicht met code ook nog wel te regelen. Als je met een Outlook object werkt, heb je immers de beschikking over de complete Outlook bibliotheek, dus ook over de knoppen.
 
OctaFish,

Je zou soms denken dat je met een Officepakket de verschillende onderdelen kan laten communiceren met 1 vba systeem. En toch heeft ieder onderdeel zijn specifieke manier van coderen.
In het Form dat we vroeger gebruikten heb ik eens in de design mode kunnen zien dat er een paar velden een automatische invulling kregen, en dat het formulier een eenvoudige code had om te werken. Vrij eenvoudig dus...

Het leek helemaal niets op de manier dat Excel of Access wordt gecodeerd.

Mss een idee in een later stadion.

Thanks

Greetz

Pascal:cool:
 
En toch heeft ieder onderdeel zijn specifieke manier van coderen.
Ja, dat is inderdaad vreemd. Outlook is sowieso een buitenbeentje, net als PowerPoint trouwens. Komt waarschijnlijk doordat Microsoft de boel ook maar bij elkaar gekocht heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan