• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillen tussen 2 leeftijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vreugdenhil85

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2011
Berichten
74
Hallo,

Ik weet hoe ik met de formule =DATUMVERSCHIL(B17;C17;"y")&" jaar "&DATUMVERSCHIL(B17;C17;"ym") &" maand(en) "&DATUMVERSCHIL(B17;C17;"md")&" dag(en)" het verschil kan berekenen tussen 2 datums (bijvoorbeeld leeftijd)

In cel B16 staat mijn geboortedatum en C16 de huidige datum. Met de bovenstaande formule kom ik op 34 jaar 5 maand(en) en 28 dag(en) (dit staat in cel D16)
In cel B14 staat de geboortedatum van mijn schoonzus, en C14 de huidige datum. Ik kom met de formule op 29 jaar, 1 maand(en) en 13 dag(en). Dit staat in cel D14)

Hoe kan ik het verschil berekenen tussen de cellen D16 en D14? Als als ik de formule =som(D16-D14) gebruik, krijg ik de melding "#Waarde!" Andersom (dus d14-16) geeft ook "#WAARDE!#"
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de datumverschilformule tussen de cellen B14 en B16
 
Inderdaad. Simpel op te lossen...
 

Bijlagen

  • Daan.xlsx
    16 KB · Weergaven: 26
Of als je niet weet wie ouder is
Code:
=DATEDIF([COLOR="#FF0000"]MIN(B16;B14);MAX(B16;B14)[/COLOR];"y")&" jaar "&DATEDIF([COLOR="#FF0000"]MIN(B16;B14);MAX(B16;B14)[/COLOR];"ym") &" maand(en) "&DATEDIF([COLOR="#FF0000"]MIN(B16;B14);MAX(B16;B14)[/COLOR];"md")&" dag(en)"
 
Heren, dank voor jullie antwoorden. Ik heb de oplossing gevonden (alexCEL) :thumb:
 
Misschien is dit nog een leuke update
 

Bijlagen

  • Daan_2.xlsx
    17 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan