Rapport: oneven pagina starten bij een nieuwe pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
465
Beste Forum-leden,

Ik heb een rapport dat per werknemer zijn prestaties per dag geeft. Het rapport begint bij iedere werknemer op een nieuwe pagina, wat al ok is. Maar omdat het rapport dubbelzijdig wordt afgedrukt, had ik graag gehad dat het afdrukken van de prestaties van een werknemer, steeds start op een oneven pagina.

Iemand suggesties hoe ik dat doe?

Bedankt voor de hulp!
 
Ik weet niet of dat met standaard instellingen kan; ik denk eigenlijk van niet. Bij rapporten kun je inderdaad prima aangeven of een sectie op een nieuwe pagina begint, maar als de detailsectie fluctueert in lengte, en je dus soms één en soms twee pagina's als output krijgt (om maar een voorbeeld te geven) dan wordt het heel lastig. Bij mijn weten kun je alleen in Word goed instellen waar een sectie begint. In Access is dat dus heel lastig. Je zou dus een Mailmerge met Word kunnen overwegen.
Het enige andere dat ik dan kan bedenken is een procedure op het rapport gebruiken die het actuele paginanummer achterhaalt en op basis daarvan bepaalt of er een lege pagina nodig is of niet.
 
Dag Octafish,

Bedankt voor uw reactie!

Een Mailmerge met Word is geen optie.

Op het rapport kan ik in de sectie 'voettekst' controleren of het een even of oneven pagina is, maar wat als ik weet dat het een even pagina is en bijgevolg nog een extra pagina zou moeten toegevoegd worden. Hoe zou ik een lege pagina kunnen toevoegen? Het rapport bevat een koptekst en een voettekst. In de voettekst geef ik al aan dat na de voettekst een nieuwe pagina moet begonnen worden. Maar bij een oneven pagina moet er dan nog een extra lege pagina komen.
 
Post even een voorbeeldje met de code die je al hebt, want blijkbaar heb je al een procedure die controleert of je op een even of oneven pagina staat.
 
De techniek is overigens niet zo moeilijk: je gebruikt een Pagina scheiding (het korte streepje met de drie puntjes) en je maakt het onzichtbaar als je de scheiding niet nodig hebt.

Code:
Private Sub Groepsvoettekst1_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    If Me.Page Mod 2 = 0 Then
        Me.Pagina_einde#.Visible = False
    Else
        Me.Pagina_einde#.Visible = True
    End If
End Sub

En die code zet je bij de gebeurtenis <Bij opmaken>.
 
Ook een optie, die ongeveer hetzelfde werkt en doet. Er leiden meer wegen naar Rotterdam :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan