printersoftware verwijderd, daarna foutmelding bij opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkok

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2005
Berichten
8
Nadat ik een nieuwe printer heb aangeschaft en geïnstalleerd heb ik de software van mijn oude printer verwijderd.
Sindsdien krijg ik bij het opstarten van mijn laptop de volgende melding:

Run DLL
C:\program files\HP\HP deskjet 2050\J510 series\bin\HP statusBL dll

Hoe kan ik die melding verwijderen?
Ik denk zelf dat deze te vinden is in het register. Klop dat?
Kan ik deze melding dan zomaar verwijderen?
Dank alvast voor een eventuele reactie.

Vr. groet.
JK
 
Staat in opstarten, te zien via taakbeheer of indien Ccleaner in gebruik, ook daar.
 
Hallo, Met de opdracht msconfig en op de tabbladen Opstarten en Services kan je zien wat er nog van actief is en het uitschakelen en de paden zien. Af en toe doe ik zelf een opschonen van het register met een hulpprogramma en dat wordt dan ontdaan van ongeldige verwijzingen, hiervoor zou ik nu geen moeite doen. CCleaner kan het register controleren denk ik ook wel. Maak zeker dat een dergelijke tool een backup van het register maakt of dat je in Systeemherstel herstelpunten gemaakt hebt door daar ruimte voor te reserveren.

Voor het de-installeren van stuurprogramma's moet je meestal bij Programma's en onderdelen van Configuratiescherm zijn. In het Start menu en bij Alle programma's is er misschien ook een map voor HP waar je de drivers of hulpprogramma's via een keuze kan laten weghalen. Kijk ten slotte bij Start > Apparaten en printers, of je daar nog de printer kan verwijderen.
 
In Windows 10 staat die niet in msconfig en Ccleaner is niet alleen voor het register waar ik het dan ook helemaal niet over heb en niet nodig is maar bij gereedschap en opstarten regel je dat.
 
Ik vermoed dat ie daar al gekeken heeft en dat ie dus niet in de msconfig bij opstarten staat...
Althans zo lees ik de opmerking.
 
Probeer uw pc terug te zetten naar een eerdere datum waar het probleem niet is opgetreden om te zien of de fout is verholpen.
 
Download Registry Search 2.0 en pak deze uit naar het bureaublad.
Dubbelklik regsearch.exe
In het Zoekveld geef je het volgende in d.m.v. kopiëren en plakken:
HP statusBL dll
Als er wat gevonden wordt, krijg je een logje.
Het logje genaamd RegSearch.txt wordt ook op het bureaublad opgeslagen.

Plak de resultaten in je volgende post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan