Naam bij opstart veranderen en computernaam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Beste forum gebruikers,



Ik heb hier een Samsung Laptop , waarin ik enkele maanden geleden een nieuwe SSD heb in gezet , windows er terug opgezet d.m.v. een opstart disk, een usb stick ,gemaakt via de Microsoft site en alles werkte .Als ik mij niet vergis ( ben geen comp expert....kan soms wel wat klaarkrijgen met en door hulp op forums ) moest ik een outlook account of gmail invoeren ? om de installatie verder te doen verlopen .Ik heb er dan wat programma's opgezet , kon op internet ...enfin hij deed het .

Nu een maand terug , komt de kleinzoon hier binnen en zegt , Opa je hebt nu een nieuwe HP gekocht ...mag ik die samsung niet hebben ? ik zeg ,goed vent neem hem maar mee . Nu hadden we graag de naam gewijzigd als hij opstart en ook de computernaam ....dan is hij echt van Hem hé als bij de opstart zijn naam er op komt en niet die van mij , komt ook daarbij ...dat hij momenteel vanop die samsung ...mijn bezoekgeschiedenis kan zien op mijn laptop ,kan zelfs dingen veranderen . Ik weet mijn vraag staat niet echt in het juiste vraag gedeelte ...maar heb geen idee waar het te plaatsen , dus hopelijk is het geen probleem ?



grt,



françois
 
Met CCleaner kun je de geschiedenis e.d. opschonen. De naam bij het opstarten is denk ik afhankelijk van het aangemaakte account. Misschien staat hier wat bij.

Computernaam zit onder > Systeem Eigenschappen.

Let op: maak eerst een herstelpunt en een systeemkopie!
 
Laatst bewerkt:
Een verse install zal het probleem snel oplossen.

Een accountnaam veranderen gaat niet zomaar, alleen als echte admin en niet met een account met admin rechten, gebruiker erbij kan wel en computernaam is ook wel aan te passen maar meer wek allemaal dan een verse install handigste met een lokaal account.
 
Schone installatie doen zonder enige account-info opgeven kan ook d.m.v. het zgn. "Offline-account".
Als de vraag om een account komt, gewoon "Overslaan" kiezen, daarna Offline-account en wachtwoordveld leeg laten, werkt veel sneller bij her-installatie.
Je hebt dat ook nergens voor nodig, allemaal flauwekul voor Microsoft die daarmee alle spionage-functies van Win 10 ( telemetrie ) die het verzamelt aan dat account kan koppelen.
Je kunt na afloop altijd nog een wachtwoord of extra accounts aanmaken.
 
Hallo,

Nog niet opgelost , ik zoek nog verder en indien opgelost zal ik zeker meer uitleg geven, een verse/nieuwe installatie wil ik vermijden
 
Edit mod:
Onderwerp verplaatst naar deze sectie waar deze meer tot zijn recht komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan