ransomware-2-0-trojan-win32-sendip

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
hallo

in mijn actie centrum krijg ik de melding ransomware-2-0-trojan-win32-sendip.
maar na eerst virus scanner bitdefender te hebben geupdate . en dan laten scannen geeft ie aan dat mijn systeem schoon is .
ook mijn schoonmaak prog . Advanced SysteemCare geeft aan dat het schoon is . zie ook bijlage


wat moet ik doen ???
m.v.g. Tjima
 

Bijlagen

  • ScreenHunter 37.png
    ScreenHunter 37.png
    172,2 KB · Weergaven: 83
  • Advanced SysteemCare .png
    Advanced SysteemCare .png
    477,1 KB · Weergaven: 79
  • Bitdefender.png
    Bitdefender.png
    23,6 KB · Weergaven: 79
Die melding komt niet van je virusscanner, maar van een vage dubieuze site die misbruik van notificaties maakt.
Let op: Er staat 'mogelijk'. Een goede virusscanner zou dat woord nooit gebruiken...

En.safefrom.net vanuit Google Chrome.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou net zeggen, hoeveel 'actie centra' heb je dan? Waar die notificatie dan zit weet ik niet. Add-ons, extensies, plug-ins of opstarten?

Scannen met Malwarebytes zou kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Een of andere dubieuze site die in Google Chrome geopend is, vermoed ik. het kan ook geen kwaad om je plugins even na te lopen
 
Tja, dat is nu precies 1 van de redenen waarom ik die drama-browser Chrome voor geen goud op mijn systeem wil hebben...
Zoek maar eens op het forum hoeveel van dit soortgelijke problemen zich in Chrome voor doen, niet iets om blij van te worden...
Heb er gelukkig nooit last van ( Firefox ).
 
Betekenis 'dramabrowser'

Je hebt gezocht op het woord: dramabrowser.

dramabrowser (de; m; meervoud: dramabrowsers) (computer)

1 programma met behulp waarvan je op internet kunt surfen dat altijd uitloopt op een drama (opinie)
 
hallo Lange Pier
ik heb de onder twee gedraaid ,
https://www.bleepingcomputer.com/dow...-anti-malware/
https://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

hallo Senso

Betekenis 'dramabrowser'
hier hebt ik niet op gezocht op het woord: dramabrowser. weet niet waar dat vandaan komt .
Senso
Ik heb maar 'actie centra' dat ik weet? dat kleine vierkantje rechts onder op mijn scherm ( bijlage foto )
Add-ons, extensies, plug-ins of opstarten? wat je hier mee bedoel weet ik niet.

ik ben maar een leek op PC gebied. vandaar ik gebruik maakt van Helpmij !

gr tjima
 

Bijlagen

  • ScreenHunter 39.png
    ScreenHunter 39.png
    31,5 KB · Weergaven: 67
Ccokies al verwijderd?

Er wordt bedoeld dat Chrome een vervelende browser is, je kunt ze betalen om popups te laten zien, wat jij nu hebt.
Geadviseerd werd om FireFox te gebruiken, vind ik ook een veel betere browser, overigens.

En is er na de scans nog steeds die popup?
 
ja ik krijg nog steeds die popups

en nog een vraag ik gebruik google agenda . wanneer ik overga op Firefox . kan ik dan nog google agenda gebruiken

tjima
 
Gooi Chrome er af, er zal wel een map zijn met gegevens, mogelijk zit daar de rommel in (in de verborgen map appdata in je gebruikers profiel), gooi daar alles mappen die met chrome te maken hebben weg en herstart de de pc.
En.... download de laatste versie van Chrome en installeer die.

Of.... je zet een schone image terug....van de systeemschijf.
 
volgens mijn ben ik de popup kwijt . ik ben in Google resetten en opruimen gedaan.
tot op heden geen melding gezien .
sluit af met opgelost
mocht hen niet zo zijn kom ik er op terug .
hartelijk dank allen

Tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan