Subformulieren in popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medical

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Berichten
27
Beste experts,

In mijn formulier heb ik een aantal subformulieren (o.a. Bedrijven/Instellingen als hoofd formulier en Bedrijfs_AED, EHBO-koffer als subformulier en Pagina 202 als test pagina, zie afbeelding). Ik zou graag een pop-up gegevensblad (is reeds gelukt via Macro, zie afbeelding) gekoppeld hebben aan de criteria's van het selectieveld "Actie". Bij elke actie, gekoppeld aan de controle datum, een apart pop-up venster waar ik de voor elke actie apart de benodigde gegevens kan invullen. Ik hoop dat ik dit duidelijk heb verwoord :d


ScreenShot039.jpgScreenShot040.jpg

Met vriendelijke groet,
 
Helaas :). Ik zie een veld ‘Vervangende materialen’ in je subformulier, en die zie ik ook in je pop-up. Daar zit dan ook een veld <Aantal> in dat ik niet in je subformulier terug zie. Dus ik snap de bedoeling ervan niet.
 
Beste Octafish bedankt voor je snelle reactie. Dat klopt, die had ik eruit moeten halen maar mogelijk wil ik in de pop-up ook nog meer informatie hebben. Het is de bedoeling dat als ik meerder materialen gebruikt heb, wat bij verbanddozen zeker aan de orde is, ik dit niet zichtbaar in mijn subformulier heb maar in de pop-up. Zo probeer ik alles "schoon" te houden.
 
In een tabel, kan later een Query maken met overzicht van AED of verbandkoffer met de daarbij horende gebruikte materialen.
 
Ik snap dat je een tabel gebruikt om de waarden in op te slaan; kan ook nergens anders dus dat is een kleine open deur inrossen :). Maar je subformulier is gebaseerd op een tabel, en je wilt vermoed ik dan middels een ander formulier in hetzelfde record wat opslaan. En dat gaat problematisch worden, want dat record is al gelocked in het subformulier. Ik vind je constructie ook heel onhandig. Als het subformulier ongeschikt is om een compleet record in te vullen, moet je het niet gebruiken, maar gelijk een los formulier gebruiken.
 
Ik geloof dat ik je kan volgen , ik ga ermee bezig en zal proberen een andere opzet te maken. Bedankt voor je snelle reactie en je tijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan