Documents and Settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb een ouder programma dat ik op Windows 10 wil instaleren. Dat programma wil een file in "C:\Documents en Settings" hebben maar die is niet te zien op de C: schijf. Als ik hem wil aanmaken op C: dan krijg ik de vraag of ik de bestaande map wil vervangen. Dat durf ik niet te doen. Ik heb Verborgen bestanden aanstaan en heb de verkenner op mijn bureaublad op "Als administrator" uitvoeren gezet. Op welke manier krijg ik die file dan op de juiste plaats?

Sorry, vergeten. Maar het betreft een refurbished laptop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een verwijzing van het systeem en geen map. In de hoofdmap kan trouwens geen map aangemaakt worden. Ze bedoelen Gebruikers/<jouw naam>Documenten.

https://answers.microsoft.com/en-us...older-in/d333cd05-1244-42e8-980e-5fe5ece520f3

Voer een installatiebestand en een programma uit in compatibiliteit modus. Dat kan je vinden door rechts op de uitvoerbare bestanden te klikken en in het menu Eigenschappen te gaan naar het tabblad Compatibiliteit. Kies daar in de lijst de Windows versie waarvoor het bedoeld is. Succes
 
Ik zou eerst een image van de schijf make... je weet maar nooit met oude software...
Zeker minimaal een herstelpunt, maar een image is veel beter (op de externe harde schijf, software genoeg, Macrium refect, etc... zoek ff op het forum)
 
Mijn probleem is dat als ik de file save in Gebruikers/<jouw naam>Documenten het programma zegt dat hij het niet kan vinden. Ik begrijp inmiddels dat C:\Documents en Settings geen directory verwijzing is maar een soort van pointer naar de werkelijke directory. Hoe kan ik de eigenschappen van die pointer vinden. zodat ik de betreffende file in de juiste directory kan zetten.
 
Symbolic links worden gebruikt maar zal je weinig aan hebben om iets te installeren, welk programma is dat dan?
 
Lijkt er sterk op dat Document and Settings de map C:\Gebruikers is. Dus save daar de file.
 
Het is de map Mijn Documenten. Deze kan ook bij Windows 7 niet in C:\ worden gemaakt terwijl die niet zichtbaar is maar in een zelf aangemaakte andere map is het geen probleem. Het lijkt mij een vreemd verzoek om daar een programmaonderdeel neer te zetten, denk je dat het echt nodig is of is het alleen een tekstbestand?
 
Documents and Settings staat bij mij gewoon in de root van C: het is type bestandsmap, echter er staat wel een pijltje op het icoon. Bij opening staat in die map dezelfde inhoud als in de map C:\Gebruikers. Dat zijn op mijn pc Windows 7 de feiten. Waarom dat zo is, weet ik ook niet.
 
Het programma is een oudere versie van CATIA V5 waar geen support mee op is. In Windows 7 was er geen probleem maar in Windows 10 verlangt het "Documents en Settings". Het probleem is dat bij een poging deze directory aan te maken er aangegeven wordt dat hij bestaat maar dat ik hem niet kan zien. Het zien van verborgen files staat aan maar hij wordt niet zichtbaar. Hoe kan ik deze zichtbaar maken ook als het een symbolic link of een junction is.
 
Ik heb verborgen bestanden aanstaan
Je hebt twee opties. Zit bij W7 onder Mapopties > Tabblad Weergave
In W10 weet ik dat niet waar dat zit.

1. Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
2. Verborgen bestanden en mappen
Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven

1 niet aanvinken en 2 aanvinken.
 
Laatst bewerkt:
Het programma is een oudere versie van CATIA V5 waar geen support mee op is. In Windows 7 was er geen probleem maar in Windows 10 verlangt het "Documents en Settings". Het probleem is dat bij een poging deze directory aan te maken er aangegeven wordt dat hij bestaat maar dat ik hem niet kan zien. Het zien van verborgen files staat aan maar hij wordt niet zichtbaar. Hoe kan ik deze zichtbaar maken ook als het een symbolic link of een junction is.

V5-6R2016?

In compatibiliteits-modus wil het ook niet?

Zijn er geen patches voor?
Zie ze niet maar toch.
https://academy.3ds.com/en/software/catia-v5-student-edition
 
Nee CATIA V5 R19.

Maar in principe is het volgens mij op te lossen wanneer ik vinden waar Windows 10 denkt dat de "C:\Documents en Setting" behoren te staan. Hij moet aanwezig zijn maar is niet zichtbaar ondanks alles wat ik tot nu toe gedaan heb
 
Die map bestaat niet meer in Windows 10, tis nu een link en gewoon te zien als alles zichtbaar is, documenten staan onder de user naam en "deze PC".
En die compatibiliteits modus?
 
Ja, goed, tien keer hetzelfde zeggen draagt niets bij aan een oplossing en zeggen dat je alles hebt gedaan ook niet, want hoe weten we dan wat je hebt gedaan?

Zoek die map eens met de zoekfunctie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan