SATA/IDE adapter; schijf eerst formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Ik wil de data van mijn oude naar mijn computer overzetten met behulp van een SATA/IDE adapter.
Ik heb de adapter aangesloten op de harde schijf van mijn oude computer en de usb-kabel op de nieuwe computer. De nieuwe computer herkent de nieuwe schijf maar geeft aan dat deze eerst geformatteerd moet worden. Dat is uiteraard niet de bedoeling, want dan ben ik mijn data kwijt.
Ik heb deze actie eerder zonder deze problemen op andere computers toegepast. Doe ik iets niet goed?

Groeten,
Kees
 
Het kan zijn dat de HD niet meer goed is. Hoeft niet, maar is een van de redenen wat dit kan veroorzaken.
Een eenvoudige manier om te kijken of het de hd is is om hem weer in die oude pc te plaatsen en kijk of ie dan goed start/werkt.

Doet ie dat goed, dan is er wellicht iets mis met de adapter.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal het aan de adapter liggen. Ik heb de harde schijf weer aangesloten in de computer en ik kan de schijf weer gewoon benaderen.
Ik gebruik nu toch maar mijn externe harde schijf om alles over te zetten.
 
Zelf heb ik zoiets: LogiLink Adapter USB 2.0 to 2.5 + 3.5 Zoll IDE + SATA HDD OTB
Werkt perfect bij iedere schijf.
Als het eenmalig is en 2,5", dan kan het nog goedkoper: 2.5 Inch SATA Vrouwelijke IDE HDD SSD USB 2.0-7 15Pin Mannelijke SATA Adapter Converter voor Windows 98/SE/ME/2000/XP/Vista/Win7/win8 -

Hier vind je er een heel stel: https://www.beslist.nl/products/accessoires/r/Konig_Usb_20_-ide_-_Sata_Adapter_%2528CMP-USBIDESAT2%2529/

Het wordt dan een usb schijf en dan kun je de data kopiëren.
 
Ik heb een vergelijkbare set. Heeft altijd goed gewerkt (niet heel vaak gebruikt), maar nu dus met het beschreven probleem.
 
Je had de oude schijf ook even in de nieuwe computer erbij kunnen hangen.
 
Dan mag het wel geen oude p-ata of ide schijf zijn.

Over welke schijf hebben we het?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan