Nieuw modem provider overal toegang tot NAS, behalve vanuit verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emil013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2019
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een nieuw modem van Ziggo. Sinds die tijd kan ik vanuit mijn verkenner niet meer op mijn NAS (QNAP). Ik heb eerder een nieuw modem gehad en toen kon ik wel gewoon bij mijn NAS nadat ik de IP range heb aangepast. Ik heb diverse streamingsapparaten zoals een raspberry pie en die werken wel gewoon. Ik kan de NAS ook via mijn browser bereiken.

Het probleem is dat iemand anders de NAS voor mij heeft ingesteld en ik er niet voldoende verstand van heb. Vond het al heel wat dat ik de vorige keer het probleem heb opgelost.

Ik krijg de volgende melding:

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen. Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • foutmelding NAS.JPG
    foutmelding NAS.JPG
    27,6 KB · Weergaven: 46
waarschijnlijk staat de nas in de verkeerde ip range.
je hebt nu zigoo dus een 192.168.178.x range als dat voorheen 192.168.1.x was dan heb zie je de nas dus niet.
Je zult in de nas de ip range moeten aanpassen, deze staat dan waarschijnlijk op statisch in plaats van op dhcp.
Wil je van elke lacatie in de wereld je nas kunnen beijken dan zul je ook nog aan port forwarding moeten doen in je ziggo router.
 
Hoi puppie dat heb ik meteen goed gezet toen ik het modem heb geïnstalleerd. Of zie ik nog iets over het hoofd? Ik kan via dit interne ziggo ip adres ook in de browser mijn nas bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan