2 Gekoppelde HDD's willen elkaar niet loslaten - wat is er aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik heb destijds (half jaar tot een jaar geleden) 2 interne HDD's gekocht van Western Digital (Blue). Deze heb ik toen zo met elkaar samengesteld dat ze samen 1 partitie vormden van 8TB i.p.v. 2 losse van 4TB.

Ik heb toen een paar foutjes achter elkaar gemaakt, door deze HDD's te formatteren i.p.v. een 8TB schijf die ik er ook in had zitten.

Wat is er nu aan de hand? De 2 schijven denken nog steeds bij elkaar te horen en in Schijfbeheer geeft de ene 8TB weer terwijl deze maar 4TB is en de ander word helemaal niet meer weergegeven. Ik heb ze proberen te formatteren, maar bij de 1e hielp dat niet en de 2e werd helemaal niet weergegeven in Schijfbeheer.
In Minitool Partition Wizard word van de 1e schijf weergegeven "Bad Disk" en bij de 2e laat zich niet eens zien.

Wat moet ik nou doen? De schijven draaien allebei nog (dat is te voelen), dus ze zijn niet dood als een pier. Wat is er dan wel aan de hand?

Ik hoor graag of iemand het antwoord heeft op deze ingewikkelde vraag.
 
Niet mijn naam ijdel gebruiken.....

Maare, partities wissen wil ook niet?

En is er eentje een dynamische schijf of is het een Raid 0? wat eigenlijk striping is.
 
Het is inderdaad een softwarematige actie geweest, maar dan met een functie in Windows. Ik kan me echt niet meer herinneren hoe ik dat gedaan heb. Op de een of andere manier wil de downloadpagina voor de Partition Master niet laden, dus ik ga 'm ergens anders proberen te vinden.

Ik heb wel met andere software een poging gedaan de partitie te wissen en de schijf te formatteren, maar beiden lukken niet met de software die ik heb gebruikt.

Ik hoop echt dat ik ze op de een of andere manier weer in orde krijg, want het is anders een duur geintje. Die schijven zijn nog geen half jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Met beide schijven aangesloten in schijfbeheer 1 partities wissen, gaat de andere ook mee.

Wat ik eigenlijk mis zijn screenshots van schijfbeheer of van die Minitool, die werkt ook prima hoor.
 
Ik haal de rest even uit het dockingstation en doe alleen die 2 erin en als het niet lukt, dan laat ik gelijk even een screenshot zien (schijfbeheer en Minitool)

Update: er is dan, behalve de interne SSD en HDD, niets te zien vanuit het dockingstation, dus ook geen screenprint om te laten zien.

De manier waarop ik bij de ene de 8TB zag staan en de ander niets, was door een SATA naar USB converter te gebruiken. Daarmee heb ik ze dus stuk voor stuk aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan