RT-AC66U een 'draadloze WAN' verbinding laten gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
158
Hallo allemaal,

Ik heb in de hal van het werk een RT-AC66U hangen en daaraan zitten weer wat andere apparaatjes verbonden.
In mijn bestelwagen heb ik een draadloze MiFi-router voor mijn dashcam en voor het geval ik internet nodig heb op mijn laptop als ik ergens sta zonder internetverbinding.

Als ik mijn bus voor de hal heb staan wil ik graag dat de RT-AC66U met de MiFi-router verbind zodat ik internet heb in de hal. Dit kan door de RT-AC66U in te stellen als Media Bridge was ik achtergekomen.
Echter wordt deze dan niet meer gebruikt als router, maar dan is de MiFi-router de router.

Is het mogelijk dat de RT-AC66U als router dient, in plaats van de MiFi-router? Dit omdat wanneer ik zelf niet bij de hal ben maar iemand anders, dat de RT-AC66U nog wel IP's kan uitdelen.

Alvast bedankt!
 
De MiFi is een modem / router via 4G neem ik aan?
Eigenlijk net als bijv een Ipohne waar die je laat tetheren, dus internet shared.

Dus zul je de RT-AC66U als extender in moet stellen van het internet signaal van de MiFi... maar dan kan ie tegelijkertijd wrs niet een andere functie doen voor het lokale netwerk in je huis? Dat zou normaal moeten lukken.

Andersom... de RT-AC66U als router.... dan moet het internet van de de MiFi op de WAN poort van de RT-AC66U komen.... immers de Wifi- "ingangen" zijn LAN punten... vrees dat dit niet gaat lukken.... of je moet achter de RT-AC66U als extender via de LAN poort van de RT-AC66U daar op een van de LAN poorten een 2e router zetten om het signaal verdr te krijgen dan alleen de extender functie van de RT-AC66U.
 
Sorry voor het late antwoord, was een beetje druk :p

De MiFi is een modem / router via 4G neem ik aan?
Eigenlijk net als bijv een Ipohne waar die je laat tetheren, dus internet shared.

Dus zul je de RT-AC66U als extender in moet stellen van het internet signaal van de MiFi... maar dan kan ie tegelijkertijd wrs niet een andere functie doen voor het lokale netwerk in je huis? Dat zou normaal moeten lukken.

Andersom... de RT-AC66U als router.... dan moet het internet van de de MiFi op de WAN poort van de RT-AC66U komen.... immers de Wifi- "ingangen" zijn LAN punten... vrees dat dit niet gaat lukken.... of je moet achter de RT-AC66U als extender via de LAN poort van de RT-AC66U daar op een van de LAN poorten een 2e router zetten om het signaal verdr te krijgen dan alleen de extender functie van de RT-AC66U.

Bedankt voor het antwoorden. Een router via 4G ja. Ik heb momenteel de RT-AC66U als 'Media Bridge' ingesteld en in 1 van de LAN-poorten een andere router (TP-Link Wireless N Router WR841N) ingestoken, en in die router weer de printer, computer, etc. met een subnet van 192.168.2.xxx. Dit werkt momenteel toppie. Dit is toch tijdelijk totdat we een eigen lijn krijgen. Als ik nu wegrij met de bus, is er nog wel een DHCP server voor offline gebruik.
 
Dus je laat het zo?
 
Dus je laat het zo?

Ja, over een paar maanden krijgen we een eigen lijn, dus tijdelijk laat ik de WR841N achter de RT-AC66U hangen. Met het subadres verwacht ik geen IP conflicten met de 'router' in mijn bus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan