Programma verhindert gebruik windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Ik heb onlangs een programma niet geheel correct geladen. Nu start het programma wel op, je kunt er alleen niks mee. Windows 10 wordt daarvoor ook al gestart maar het geheel wordt dan doorgestuurd naar dat opgestarte programma. Ik krijg mijn gewone aanmeldscherm niet te zien. Als ik het programma afsluit in de hoop dat windows dan verder gaat dan kom ik bedrogen uit want windows 10 wordt dan opnieuw opgestart. Ik moet in windows 10 kunnen om het programma te kunnen verwijderen.

Ik heb daarom geprobeerd middels windows herstel in het systeem te komen, maar elke optie wordt dan weer afgewezen door het systeem. Dus deze weg gaat ook al niet. Uren bezig geweest met antwoorden te vinden maar helaas. Nu zijn jullie mijn laatste strohalm. Ouderwets windows installeren via een DVD gaat ook niet ook niet met de USB versie van windows. Wie heeft die ene aha-erlebnis die het antwoord op mijn vraag is.

Nog even kort door de bocht: windows 10 start; programma start maar is onbruikbaar en nu kan ik niet meer terug in windows. :eek:
 
Om welk programma het gaat vermeld je er voor het gemak maar niet bij? In veilige modus opstarten werkt ook niet?
 
Heb je na het installeren van WIndows 10, een Windows 10 Recovery USB gemaakt?
 
Het programma is Acronis True Image 2020 en neen ik heb geen Recovery Disk gemaakt en neen de veilige modus optie doet vandaag ook niet mee.
 
en neen ik heb geen Recovery Disk gemaakt
Dat is niet best.

en neen de veilige modus optie doet vandaag ook niet mee.
Microsoft heeft standaard de veilige modus uitgeschakeld, de F8 toets functioneert niet.
Bij eventuele problemen is het handig als de F8 toets weer functioneert zoals we gewend zijn.
Na elk upgrade altijd controleren.
Waarschijnlijk hebt je de veilige modus ook niet/nooit ingeschakeld.

Ik weet eigenlijk niet hoe je nu kunt oplossen . . . . .
Wacht op reactie van andere . . . . .
 
Hang die schijf even in een andere PC als extra schijf.
Dan kan je er bij om de map met dat programma te verwijderen.
Dan kan dat programma in ieder geval niet meer worden gestart.
Je zal dan wel een foutmelding krijgen als je die schijf weer in de originele PC hebt gedaan, maar dan zal Windows denk ik verder wel weer starten.
 
Interessante gedachte. Was ik niet opgekomen. Moet morgen naar Riga. Als ik bij terugkomst geen andere werkbare oplossing heb dan ga ik die van jou uitproberen.
 
Een andere optie is een herstel uitvoeren m.b.v. een installatie-medium waarvan je de pc opstart.
De herstel-opties van Win 10 lees je hier.
Denk eraan dat sommige herstel-opties data-verlies tot gevolg hebben dus lees goed vóór je een keuze maakt.
 
Uiteindelijk bleek het probleem veroorzaakt te worden door een volume met de naam van het product. Toen het mij gelukt was om via het dos-commando PARTDISK toegang te krijgen tot de schijf. was ik in staat het volume te verwijderen en kon ik (met behulp van de opstart-USB) het systeem weer "aan de praat" krijgen. Daarna was het zaken opnieuw installeren en herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan