directory inhoud externe site vergelijken met lokale

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Ik heb een website en met enige regelmaat gebruikte ik een commando van winscp (mijn ftp programma) om de externe directory inhoud te vergelijken met een directory op mijn pc. Het zijn plaatjes, erg veel. Het lukt nu niet meer op de manier die ik voorheen gebruikte.
Heeft iemand een tip om dat eenvoudig voor elkaar te krijgen? Ik zou ook een listing van die externe dir kunnen maken en deze dan vergelijken met een listing van de lokale dir.
Dus eigenlijk twee vragen: hoe kan ik eenvoudig de inhoud van een externe en lokale dit vergelijken? En als dat niet eenvoudig kan, hoe kan ik dan een listing maken van de externe dir ?

met vriendelijke groeten, Anjo
 
listing maken is natuurlijk eenvoudig... in php.
rest nog de vraag of er iets eenvoudigs is om een externe en lokale dir met elkaar te vergelijken.
 
Of je neemt een dual pane (2 vensters naast elkaar) programma die ook een ftp kan benaderen, bij linker venster en lokaal rechter ventster.

Eigenlijk kunnen veel FTP clients dat ook, maar iets als een freeware kloon van TC is Multi-Commander kan dat met heel veel opties erbij.
Heb een print screen gemaakt waarbij de FTP optie van het L-scherm deel zichtbaar is.

mc.JPG

TC=Total Commander, niet gratis
 
Dag

Dank je wel! Ik ben bekend met die optie maar mijn huidige ftp programma die dat ook heeft gaat steeds hangen. Ik vermoed omdat de externe dir te veel files bevat. Ik ga nazoeken of er een alternatief is dat het wel kan (inderdaad, liefst een kloon=gratis...).

groetjes, Anjo
 
Ik gebruikt zelf het tooltje Goodsync (www.goodsync.com), dit is een windows tooltje waarmee je op gezette tiijden 2 mappen kan vergelijken en direct kan syncen.

GoodSync can synchronize files located on a PC, Mac, smartphone, tablet, hard drive, network, USB, FTP, SFTP, WebDAV, or Amazon S3. The synchronization can be done locally, through a network or through the internet.

Hopelijk heb je hier wat aan :thumb:
 
goodsync... dat heb ik zelfs. Ik wist niet dat dit ook schijven via FTP kon benaderen. Ga het zeker proberen!

groetjes, Anjo
 
Graag gedaan, vind het zelf ook een mooi tooltje, je kwam bijna alles automatisch syncen ... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan