Scherm verlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Mijn laptop verlichting blijft op maximum staan. Als ik het lager zet, het staat altijd helemaal op z'n zwakst bij mij, werkt dat niet meer.
Is er iemand die weet wat dat zou kunnen zijn en of ik dat kan oplossen?
Het is een BTO laptop overigens. V.BOOK 15CL17 HD / FHD
 
Selecteer het actiecentrum rechts op de taakbalk dan moet dat wel op de taakbalk staan, bij mij niet in elk geval. Misschien ergens anders.
 
Selecteer het actiecentrum
Druk op de Windows-logotoets + A.
 
Dan krijg ik dit maar waar moet ik dan zijn?
in Post2 is het duidelijk uitgelegd.
Verplaats de schuifregelaar Helderheid om de helderheid aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
De schuifregelaar werkt niet. Ik deed het zelf altijd met de blauwe Fn toets en dan het zonnetje + of - maar dat werkt niet meer. Het blijft altijd op z'n felst branden.
 
Druk op de Windows-logotoets + A.

Alle instellingen > System > Beeldscherm. Zoek onder Helderheid en kleur het selectievakje Helderheid automatisch aanpassen als het licht verandert uitvinken.
 
De helderheid van het beeldscherm inschakelen

Start -> apparaatbeheer
Monitors -> Algemeen PnP-beeldscherm (openen) met rechtermuisknop
inschakelen (deze kan uitgeschakeld, ws tijdens de update)
 

Bijlagen

  • Aantekening 2019-09-09 193237.png
    Aantekening 2019-09-09 193237.png
    42,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
1. Klik start en type vervolgens ‘apparaatbeheer’
2. Navigeer naar ‘beeldschermadapters’ en klik vervolgens op het onderliggende beeldscherm (indien dit er meerdere zijn, volg dan onderstaande stappen voor beide schermen.
3. Klik daar vervolgens op ‘Stuurprogramma’s bijwerken…’
4. In het scherm dat vervolgens verschijnt klikt je ‘Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma’s zoeken’.
5. Windows zoekt naar een nieuw stuurprogramma en installeert deze.
 
Het beste stuurprogramma is al geïnstalleerd komt er dan.
 
Misschien is het niet de helderheid maar het contrast wat bij geregeld moet worden, daarnaast werkt helderheid misschien niet als in het stuurprogramma twee beeldschermen staat opgegeven. Hoe is het in veilige modus? Dan worden drivers niet geladen.
 
Alfred ik gebruik al 5 jaar de Fn toets en één van de zonnetjes op F8 en F9 om de helderheid aan te passen. Bijna altijd staat hij op z'n laagst. Maar nu de laatste paar weken staat hij altijd op z'n hoogst en is het erg fel aan je ogen terwijl het schuifje helemaal op z'n laagst staat. En er is maar 1 beeldscherm.
 
Opnieuw opgestart ivm. Windows update en toen zag ik in het actiecentrum dat ik kon klikken op batterijbesparing. Dat was in mijn post in reactie op de tip van DANIEL162 niet aanklikbaar.
Nu wel en dan kreeg ik een nieuwe schuif en daar reageert het scherm wel op.
Opgelost dus, iedereen bedankt voor het mee denken. Ik heb er weer enkele dingen door opgestoken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan